تماس با ما درباره ما

مقام آمریکایی: روسیه هنوز تعداد قابل توجهی موشک‌ بالستیک در اختیار دارد

یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد، روسیه هنوز تعداد قابل توجهی موشک‌ بالستیک در اختیار دارد و بیش از نیمی از موشک‌های کروز هوا به زمین آن شلیک نشده‌اند.
مقام آمریکایی: روسیه هنوز تعداد قابل توجهی موشک‌ بالستیک در اختیار دارد

به گزارش تهران بهشت از "سی ان بی‌سی"، این مقام دفاعی آمریکایی که نام او فاش نشده است دوشنبه شب افزود: بر اساس تخمین‌های آمریکا، روسیه برای تامین دوباره بمب‌های دقیق اقداماتی انجام نداده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، در ۲۶ روز گذشته، روسیه بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است. اکثر این موشک‌ها با برد کوتاه و متوسط و از نوع کروز و بالستیک بوده است. 

به گزارش ایرنا، پیش از این مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رغم نداشتن آمادگی لازم برای رویارویی با تبعات جنگ برای اقتصاد روسیه و چشم‌انداز اندک موفقیت آن در بلندمدت، مصمم به تشدید حملات در اوکراین است. 

ویلیام برنز مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درجلسه گزارش دهی درباره تهدیدهای جهانی، به قانونگذاران این کشور در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد: فکر می‌کنم که پوتین عصبانی و ناامید شده است. احتمال دارد او حملات را تشدید کرده و تلاش کند ارتش اوکراین را بدون توجه به تلفات غیرنظامی آن شکست دهد.

روسیه پنجم اسفندماه بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی‌یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهور اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می‌شود، نخواهد پیوست. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار