تماس با ما درباره ما

تسلیحات ما در حال تمام شدن است

ولادیمیر پریستایکو سفیر اوکراین در انگلیس گفت: ارتش اوکراین از ابتدا تسلیحات دوربرد ضدتانک به اندازه کافی نداشت و طبیعی است که اکنون این تسلیحات رو به پایان است.
تسلیحات ما در حال تمام شدن است

به گزارش تهران بهشت؛ وی با اصرار برای دریافت تسلیحات دوربرد ضدتانک اظهار داشت: در هفته جاری شاهد پایان یافتن این نوع  تسلیحات مورد نیاز خواهیم بود. 

وی با اشاره به نشست پنجشنبه (چهارم فروردین) سران ناتو در بروکسل گفت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز در این نشست به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و بررسی می‌کنیم آیا امکان تقویت ذخایر وجود دارد و می‌توانیم تسلیحاتی قوی‌تر داشته باشیم یا خیر. 

پریستایکو افزود: تسلیحات لازم را برای متوقف کردن تانک ها وقتی نزدیک می‌شوند داریم ولی به تسلیحات دوربرد و قوی‌تری نیاز است. 

سفیر اوکراین در انگلیس تاکید کرد: ما نیروی انسانی لازم را در اختیار داریم ولی به دلیل فقدان تسلیحات کارامد کافی هر نوع حمایتی را می پذیریم. 

درگیری روسیه و اوکراین که از قریب یک ماه قبل (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) آغاز شده بود با وجود چند دور مذاکرات دو طرف هنوز ادامه دارد. شهر ماریوپل اوکراین در ساحل دریای آزوف طی روزهای اخیر نقطه کانونی درگیری ها و در محاصره سربازان روسیه بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار