تماس با ما درباره ما

توهین نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهوری روسیه

نخست وزیر انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود نسبت به تحولات اوکراین در قالب عباراتی توهین آمیز ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه «از مرز بربریت عبور کرده است».
توهین نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهوری روسیه

به گزارش تهران بهشت از منابع خبری انگلیس، «بوریس جانسون» بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه) در نشست با اعضای دولت افزود که غرب «نباید در تقویت تحریم‌ها و ارائه کمک‌های نظامی دفاعی بیشتر به اوکراین، در برابر تجاوزات فزاینده کرملین در تهاجم به این کشور تردید کند».

جانسون شنبه گذشته هم در نشست حزب حاکم محافظه‌کار گفته بود که پوتین باید در جنگ اوکراین شکست بخورد چرا که اگر پیروز شود در مرزهای این کشور متوقف نمی شود و به پیشروی خود ادامه خواهد داد. پیشروی پوتین به گفته او می تواند عواقبی برای گرجستان و مولداوی به همراه داشته باشد و  آغاز عصر جدیدی از ارعاب در سراسر اروپای شرقی، از بالتیک تا دریای سیاه خواهد بود. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

وزارت دفاع انگلیس امروز در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در حال تجدید قوا پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ است.

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده که جنگ در شمال اوکراین تا حد زیادی ثابت مانده و نیروهای روسی احتمالاً پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ، دوره ای از سازماندهی مجدد را انجام می دهند.

بر اساس این ارزیابی، نیروهای روسیه هم زمان با پیشروی از سمت خارکف در شمال و ماریوپل در جنوب، در حال تلاش برای محاصره نیروهای اوکراینی در شرق کشور هستند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین عنوان کرد که نیروهای روس همچنان برای دور زدن میکولایف و حرکت به سمت اوکراین در تلاش هستند.

ارسال نظر