تماس با ما درباره ما

پوتین باید شکست بخورد

نخست وزیر انگلیس با اشاره به برنامه این کشور برای افزایش قابل توجه کمک‌های دفاعی مرگبار به اوکراین تصریح کرد که روسیه باید در این جنگ شکست بخورد.
پوتین باید شکست بخورد

به گزارش تهران بهشت، بوریس جانسون روز پنجشنبه پس از پایان اجلاس رهبران ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین در اوکراین اشتباه محاسباتی کرده است و من معتقدم که او این را می داند. اما حملات او به غیرنظامیان در حال افزایش است.»

وی با بیان این ادعا که «زایشگاه ها، مدارس و خانه ها بدون توجه به زندگی غیرنظامی بمباران شده اند، خانواده ها در پناهگاه های زیرزمینی یخ زده، از گرسنگی رنج می‌برند و در هنگام فرار هدف قرار گرفته‌اند» افزود: تا زمانی که پوتین خشم خود را بر سر اوکراین خالی می‌کند، ما کنار نخواهیم ایستاد.

نخست وزیر گفت که ارسال تجهیزات نظامی "به مقدار و با کیفیت" مورد نیاز اوکراین برای دفاع در برابر "همسایه قلدر خود" ادامه خواهد داشت. جانسون از اختصاص ۶ هزار موشک اضافی و ۲۵ میلیون پوند بودجه نامحدود برای نیروهای مسلح اوکراین خبر داد و گفت که علاوه بر دوبرابر کردن نیروهای انگلیس در لهستان و استونی، نیروهای جدیدی را به بلغارستان گسیل خواهد داد.

وی با این حال گفت بعید است که انگلیس تانک و جت به اوکراین بفرستد؛ چیزی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از اجلاس امروز ناتو درخواست کرده بود. نخست وزیر انگلیس گفت؛ ما از آنچه اوکراین درخواست کرده آگاه هستیم اما ارسال این تجهیزات به لحاظ لجستیکی مشکل به نظر می‌رسد.

بروکسل امروز (پنجشنبه) میزبان سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپاست؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در هر سه نشست که موضوع اصلی آن اوکراین است حضور دارد.

ساعاتی پیش رهبران گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه ای تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد. نشست شورای اروپا نیز ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار