تماس با ما درباره ما

پخش این شبکه روسی ممنوع شد

شورای ملی اتریش (مجلس سفلی) مجلس سفلی روز پنجشنبه پخش شبکه RT (راشا تودی) روسیه در این کشور را ممنوع کرده‌است.
پخش این شبکه روسی ممنوع شد

به گزارش تهران بهشت از اسپوتنیک، شورای ملی اتریش روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اتریش بخش مربوط به تحریم‌ها را علیه روسیه اجرا می‌کند و ارائه‌دهندگان شبکه‌های خبری اتریشی را از پخش برنامه های رسانه‌های روسیه منع می‌کند.

شورای ملی اتریش در ادامه افزود: این کار به منظور جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در مورد جنگ تهاجمی روسیه در اوکراین انجام می شود.

پیش از این وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انتشار اخبار خبرگزاری اسپوتنیک و راشاتودی در کشورهای عضو این اتحادیه را منع کرده بودند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اسفند ماه گفت: ما باید با انتشار اخبار نادرست و جعلی مبارزه کنیم، در این رابطه ما تصمیم به منع انتشار اخبار شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا گرفتیم.

شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در سال‌های اخیر در چند کشور غربی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا با مشکلاتی مواجه شده بودند و مقام‌های روسیه با توجه به ادعای دفاع از آزادی بیان در این کشورها، بارها از این رویکرد ضد رسانه‌ای انتقاد کرده‌اند.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری بین‌المللی روسیاسگودنیا روسیه که راشاتودی و اسپوتنیک زیرمجموعه آن است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مورد تصمیم برای تحریم راشاتودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا، بطور رسمی اعلام می‌کنم که هر کس که در این رسانه‌ها با وجدان کار کرده و به کار ادامه می‌دهد اخراج نخواهد شد.

وی افزود: ما می‌دانیم در شرایط ممنوعیت‌ها چگونه کار کنیم و این به اصطلاح دوستداران آزادی بیان، هشت سال ما را برای چنین شرایطی آماده کردند.

ارسال نظر