تماس با ما درباره ما

اوکراین از آغاز گفت و گوها با پنج کشور در مورد تضمین های امنیتی خبر داد

"دمیترو کولبا" وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ترکیه در مورد تضمین های امنیتی کشورش است.
اوکراین از آغاز گفت و گوها با پنج کشور در مورد تضمین های امنیتی خبر داد

به گزارش تهارن بهشت، کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با رسانه اسپانیایی ال پائیس گفت: اوکراین در صورت موافقت با شرایط روسیه برای عضویت غیر از ناتو، از دیگر کشورها ضمانت های امنیتی مطالبه خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه در مورد روند مذاکرات میان کی یف و مسکو گفت: روسیه خواستار امتیازات غیرقابل قبول از اوکراین است، روسیه می‌خواهد در مورد خواسته‌هایی که پوتین در ابتدای حمله نظامی گفته بود بحث کند، این توهم است گاهی حتی نمی توانند منظورشان را توضیح دهند.

کولبا تاکید کرد که اوکراین تنها به دنبال سه هدف از جمله کسب تضمین های امنیتی، به رسمیت شناختن تمامیت ارضی در کریمه و دونباس و آتش بس و خروج نیروهای دشمن است.

به گفته وزیر امور خارجه اوکراین، کی یف باید نه تنها از روسیه بلکه از دیگر کشورها نیز ضمانت های امنیتی دریافت کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار