تماس با ما درباره ما

توجیه سخنان بایدن درباره روسیه به روایت سفیر آمریکا در ناتو: واکنش اصولی انسانی بود!

جولیان اسمیت سفیر آمریکا در ناتو در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه "ولادیمیر پوتین نباید در قدرت باقی بماند"، در توجیه این سخنان، آن را واکنش اصولی انسانی به روایت هایی دانست که در آن روز شنیده بود.
توجیه سخنان بایدن درباره روسیه به روایت سفیر آمریکا در ناتو: واکنش اصولی انسانی بود!

به گزارش تهران بهشت؛ سفیر آمریکا در ناتو روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی ان ان در عین حال در توجیه سخنان بایدن گفت: بایدن به استادیوم ملی در ورشو رفت و با صدها اوکراینی دیدار کرد. او داستان های قهرمانانه آنها  در مورد فرار از جنگ بی رحمانه روسیه در اوکراین را شنید. من فکر می کنم که این(اظهارات) یک واکنش اصولی انسانی به روایت های آن روز بود.

وی ادامه داد: آمریکا سیاست تغییر حکومت در روسیه را ندارد.

اظهارات  سفیر آمریکا در ناتو درحالی منتشر می شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز سعی کرد گفته های رئیس جمهوری آمریکا را توضیح داده و کم اهمیت جلوه دهد.

وی گفت: فکر می کنم رئیس جمهوری آمریکا و کاخ سفید، دیشب به این نکته اشاره کردند که پوتین نباید قدرت جنگ افروزی یا تهاجم علیه اوکراین یا هر کشور دیگری داشته باشد.

سفیر آمریکا در ناتو همچنین اعلام کرد که آمریکا نشانه ای از محدود شدن اهداف  روسیه در منطقه دونباس ندارد اما این تغییرات احتمالی را درنظر می گیرد.

اسمیت مدعی شدبا این حال شواهد ما نشان می دهد که روس ها در اهداف اولیه خود یعنی تصرف کی یف ظرف چند روز، موفق نبوده اند. بنابراین، فکر می کنم روسیه در حال ارزیابی مجدد است و آنها

به دنبال تغییر  تاکتیک های خود هستند. آمریکا  با همکاری نزدیک با متحدان و دولت اوکراین شواهد این تغییر را بررسی خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش

می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گفت پوتین با حمله خود به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد این شدیدترین انتقاد بایدن از پوتین و نشان دهنده تغییر رویکرد عمده آمریکا در مقابل روسیه است.

پیش از این، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند تغییر حکومت در روسیه هدف آنها نیست.

پس از سخنان بایدن، کاخ سفید در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد منظور بایدن تغییر رژیم (حکومت) در روسیه نبوده است.

یک مقام کاخ سفید در توجیه سخنان بایدن گفت: منظور رئیس جمهوری این بوده است که نباید به پوتین اجازه داد علیه کشورهای همسایه خود یا منطقه اعمال زور کند. وی در خصوص قدرت پوتین در روسیه یا تغییر رژیم سخن نمی گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار