تماس با ما درباره ما

استاندار دیاله:بازگشایی مرز هلاله شمالی به گسترش مبادلات باایران کمک می کند

استاندار دیاله عراق گفت: بازگشایی مرزهلاله شمالی زمینه گسترش روابط و مبادلات تجاری و فرهنگی بین دو استان ایلام ایران و دیاله را فراهم می کند.
استاندار دیاله:بازگشایی مرز هلاله شمالی به گسترش مبادلات باایران کمک می کند

به گزارش تهران بهشت، مثنی علی مهدی روز جمعه میزبان استاندار ایلام در استان دیاله عراق بود و دو استاندار در خصوص بازگشایی مرز هلاله شمالی ( مرز بین دو استان ) و گسترش همکاری دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار دیاله عراق در این دیدار از حضور استاندار ایلام و هیات همراه در استان دیاله قدردانی کرد و گفت: ارتباطات دو استان یکطرفه و فقط موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت در سایر حوزه ها نیز همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: با کمک استاندار ایلام سعی بر بازکردن مرز دیاله با استان ایلام خواهیم داشت و با توافق طرفین این مهم به انجام خواهد رسید.

علی مهدی گفت: مرز های مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شد.

استاندار دیاله عراق ادامه داد: ما می توانیم با فعالیت های کوچکی ارتباطات را شروع کنیم و با فعالیت های بیشتر مرز هلاله شمالی را فعال تر کنیم.

وی تصریح کرد: برای تبادلات تجاری محدود مشکلی نداریم و آن چه که به جمهوری اسلامی خدمت کند ما بر آن تأکید داریم.

وی با بیان اینکه مبادلات کوچک تجاری زمینه ساز تقویت همکاری ها و مناسبات است، افزود: هر اندازه مراودات افزایش یابد و در آینده بتوانیم ارتباطات خود را بیشتر کنیم و باید این دیدارها نیز افزایش یابد.

استاندار دیاله عراق گفت: در صورت گسترش روابط در آینده می توانیم در خصوص آب نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: آمادگی داریم که در هر زمینه ای که نیاز باشد به شما کمک کنیم و حتی در خصوص زیارت اتباع ایرانی هم همکاری داشته باشیم.

علی مهدی اضافه کرد: با ارتباطات گسترده ای که با ایران برقرار شد توانستیم مرز زیارتی دیاله را باز کنیم و هزاران نفر از زائران تردد داشته باشند و ما به این موضوع بعنوان یک وظیفه نگاه می کنیم و الان آمادگی داریم بخشی از زائران اربعین را از طریق مرز مندلی انتقال دهیم.

وی با اشاره به کمک ایران در مقابله با داعش در کشور عراق گفت: ما هیچگاه تعامل و همکاری جمهوری اسلامی را در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش فراموش نخواهیم کرد. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار