تماس با ما درباره ما

روسیه اروپا را نگران کرد

مقامات دولتی و شرکت های خصوصی اروپایی درباره پیامدهای قطع گاز روسیه هشدار داده و اعلام کردند که تامین گاز از دیگر منابع برای برخی کشورها غیرممکن یا بسیار گران خواهد بود.
روسیه اروپا را نگران کرد

به گزارش تهران بهشت از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز جمعه در گفت و گو با یک رادیوی محلی اعلام کرد: جایگزین کردن گاز ارزان روسیه با گاز گران آمریکا یک طرح احمقانه است.

وی تصریح کرد: این به این معنا نیست که ما مجبوریم شب ها، لباس گرمتری بپوشیم تا گاز کمتری مصرف کنیم یا اینکه یک مقدار پول اضافه تر برای خرید گاز بپردازیم بلکه واقعیت این است که اگر صادرات گاز روسیه قطع شود مجارستان هیچ گازی نخواهد داشت.

نخست وزیر مجارستان افزود: ۸۵ درصد گاز مجارستان و ۶۴ درصد نفت این کشور از روسیه وارد می شود و جغرافیای این کشور مانع تنوع بخشیدن به منابع انرژی است.

آلفرد استرن مدیر عامل شرکت نفت و گاز «او ام وی» اتریش نیز در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد: ممکن است برخی کشورهای اروپایی بتوانند بدون گاز روسیه دوام بیاورند اما اتریش به عنوان کشوری محصور در خشکی، امسال نمی تواند از طریق واردات ال ان جی مشکلات خود در حوزه انرژی را حل کند.

وی گفت: تنوع بخشیدن به منابع گازی، هم در حوزه زیرساخت ها و هم در حوزه خرید گاز هزینه بسیار بالایی دارد.

همچنین، در شرایطی که مقامات آلمانی از نپذیرفتن درخواست مسکو برای پرداخت هزینه گاز به روبل خبر داده اند، مارتین برودرمولر مدیرعامل شرکت صنایع شمیایی باسف، پرداخت نکردن بهای گاز روسیه به روبل را اقدامی غیرمسئولانه عنوان کرد.

وی گفت: آیا ما با چشمان باز می خواهیم اقتصادی که دهه ها برای ساختن آن تلاش کرده ایم از بین ببریم. قطع گاز روسیه می تواند بدترین بحران اقتصاد آلمان از زمان پایان جنگ جهانی دوم را رقم بزند.

ارسال نظر