تماس با ما درباره ما

توافق جدید انجام شد

رئیس شورای اروپا امروز تصریح کرد، اتحادیه اروپا و چین توافق کرده‌اند که جنگ اوکراین امنیت جهانی را تهدید می‌کند.
توافق جدید انجام شد

به گزارش تهران بهشت به نقل از خبرگزاری رویترز، چارلز میشل  طی کنفرانس خبری پس از اجلاس مجازی اتحادیه اروپا- چین خاطر نشان کرد که این اتحادیه و پکن توافق کرده اند که  جنگ اوکراین همچنین اقتصاد جهان را تهدید می‌کند.

میشل افزود:هر تلاش برای دور زدن تحریم ها یا کمک به روسیه موجب طولانی شدن جنگ اوکراین خواهد شد.

از سوی دیگر رسانه های خبری گزارش داد که روسای جمهور اوکراین و فرانسه در مورد طرح تخلیه  غیرنظامیان در شهر ماریوپل رایزنی کردند.

ولودیمیر زلنسکی  تصریح کرد که وی با امانوئل مکرون در مورد لزوم اجرای ابتکارعمل مطرح شده از سوی پاریس درباره کمک به تخلیه غیرنظامیان از شهر ماریوپل گفت و کو کرده است.

در همین حال مقامات محلی در اوکراین مدعی شده اند که بمباران شهر ماریوپل دست کم ۱۰ میلیارد دلار خسارت به تاسیسات زیربنایی این شهر وارد کرده است.

در این میان ویتالی کلیتچکو شهردار کی‌یف اعلام کرد که درگیری های سنگینی در شمال و شرق کی یف در جریان بوده ست. وی همچنین به افراد نسبت به بازگشت به این شهر در بحبوحه این درگیری ها هشدار داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.  

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار