تماس با ما درباره ما

گفتگوی ۶ ساعته کمیته ششم ژانویه با داماد ترامپ درباره حمله به کنگره

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که مسوول تحقیقات در خصوص حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ است، با جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بیش از ۶ ساعت گفتگو کرده است.
گفتگوی ۶ ساعته کمیته ششم ژانویه با داماد ترامپ درباره حمله به کنگره

به گزارش تهران بهشت از رسانه های آمریکا، این کمیته به صورت مجازی با کوشنر که داماد ترامپ و مشاور سابق کاخ سفید، دیدار کرده است. کوشنر به صورت داوطلبانه حاضر به گفتگو با این کمیته شده است درحالی که ترامپ در موارد مختلف از کمیته ششم ژانویه انتقادات شدیدی کرده است.

هنوز مشخص نیست که کمیته ششم ژانویه چه سوالاتی از کوشنر پرسیده است اما انتظار می رود این کمیته سوالاتی در خصوص ادعاهای ترامپ مبنی بر برنده شدنش در انتخابات و همچنین حمله مرگبار به ساختمان کنگره آمریکا پرسیده باشد.

هنگام وقوع حملات به کنگره آمریکا، اگرچه ایوانکا ترامپ همسر کوشنر در کاخ سفید حضور داشت اما وی درحال بازگشت از عربستان سعودی به آمریکا بود.

ایلاین لوریا عضو دموکرات این کمیته در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز گفت از آنجا که کوشنر در زمان اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ از مقامات کاخ سفید بوده  و  داماد ترامپ است، برای ما ارزش بسیار زیادی داشت که فرصت داشته باشیم با او صحبت کنیم.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا،  ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. یورش به کنگره آمریکا به کشته شدن چند نفر و زخمی شدن صدها تن منجر شد.

دادستانی آمریکا در آن روز و پس از آن، بیش از ۷۲۵ متهم را تقریبا از تمامی ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره دستگیر کردند. اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) با گذشت یکسال از این رویداد، به تحقیق ادامه می‌دهد اما مساله بمب های لوله ای کشف شده در نزدیکی مقر ملی دموکرات‌ها و ستاد ملی جمهوری‌خواهان هنوز کسی دستگیر نشده است.

میزان آرای جمهوری‌خواهان در تایید انتخابات و همچنین تعداد کسانی که ترامپ را مستحق استیضاح دانستند، خود گویای آن است که جامعه آمریکا به دو قطب تبدیل شده و سیاستمداران آن حاضر نیستند، منافع حزبی و گروهی خود را نادیده بگیرند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار