تماس با ما درباره ما

واکنش ایران به برخورد خشن و توهین آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی

سفارت ایران در کپنهاگ در واکنش به رفتار خشن و توهین آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی، مراتب اعتراض و گله‌مندی خود را به وزارت امور خارجه این کشور ابلاغ کرد.
واکنش ایران به برخورد خشن و توهین آمیز پلیس دانمارک با بانوی ایرانی

به گزارش تهران بهشت، سه روز پیش (پنجشنبه) تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آنها نیروی پلیس مهاجرت دانمارک در اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل دیدگان همسر و کودکانش نموده و طی برخوردی خشونت آمیز وی را با اجبار برای عزیمت به ترکیه به فرودگاه کپنهاگ منتقل کرده اند.

در پی تایید این رخداد تأثر برانگیز و خشونت بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی، مراتب اعتراض و گله مندی از این اقدام غیرانسانی را به وزارت امورخارجه دانمارک ابلاغ نمود.

در همین ارتباط خانم نادی پور سفیر ایران در دانمارک،   روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴٠۱ با حضور در وزارت امورخارجه محل، ضمن ملاقات با مقامات ذیربط وزارت مهاجرت و وزارت امور خارجه این کشور، مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد و در قبال این واقعه تأثر برانگیز که موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شد، از مسئولان دانمارکی خواست علاوه بر برخورد با خاطیان، ارائه اطمینان از عدم تکرار وقایع مشابه،   بابت این رفتار غیرانسانی عذرخواهی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، با استفاده از این فرصت، دیگر موارد نقض حقوق بشر و  آثار منفی چنین رفتارهای مترتب بر روابط فیمابین دو کشور را متذکر شد.

براساس اخبار منتشر شده، پارلمان دانمارک روز پنجشنبه ۱۱فروردین ماه، وزیر همگرایی و مهاجرت این کشور را جهت ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان و احزاب پیرامون این رخداد و رفتار دلخراش پلیس در قبال  بانوی پناهجوی ایرانی، فراخوانده است.

در حال حاضر این خانم ایرانی تحت مراقبت  پزشکی، نزد خانواده خویش در دانمارک بسر می برد.

ارسال نظر