تماس با ما درباره ما

روسیه از کی‌یف عقب نشینی کرد؟

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که نیروهای روسیه در حال عقب‌ نشینی از اطراف کی‌یف هستند. این وزارت‌خانه دو روز پیش اعلام کرده بود که روسیه همچنان مواضع خود را در شرق و غرب کی‌یف حفظ کرده است.
روسیه از کی‌یف عقب نشینی کرد؟

به گزارش تهران بهشت، وزارت دفاع انگلیس روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد ادعا کرد: نیروهای اوکراینی به پیشروی خود در جریان عقب نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف ادامه می‌دهند. این درحالیست که تلاش نیروهای اوکراین برای پیشروی از ایرپین به سمت بوچا و هوستومل در امتداد محور شمال غربی ادامه دارد.

در این بیانیه ادعا شده است؛ نیروهای روسیه از فرودگاه هوستومل که از روز اول در معرض درگیری بوده، عقب نشینی کرده و نیروهای اوکراینی چندین روستا را در امتداد محور شرقی دوباره تصرف کرده است.

طبق این ارزیابی، نیروهای اوکراینی پس از درگیری های سنگین در شرق این کشور، یک مسیر کلیدی در شرق خارکف را ایجاد کرده‌اند. این تحول به دنبال آزادسازی تروستیانتس، در مجاورت سومی، در اوایل این هفته صورت گرفت.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده است که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما کشورهای غربی از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته‌اند. انگلیس تاکنون بالغ بر هزار نهاد و فرد وابسته به دولت روسیه را در پی جنگ اوکراین تحریم کرده است. این کشور در ادامه افزایش فشارها بر روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه عناصر وابسته به دولت ولادیمیر پوتین، به ویژه رسانه‌های روسی وضع کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چندی پیش با ایراد سخنانی در مجلس تصریح کرد که تحریم‌ها تا زمانی که حمله علیه اوکراین متوقف نشود برقرار خواهد بود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار