تماس با ما درباره ما

تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت‌های نظامی از اوکراین را افزایش می‌دهیم

نخست وزیر انگلیس در واکنش به رویدادهای اخیر در «بوچا» اوکراین تصریح کرد که لندن برای «گرسنگی دادن به ماشین جنگی پوتین» تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت‌های نظامی از اوکراین را افزایش می‌دهد.
تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت‌های نظامی از اوکراین را افزایش می‌دهیم

به گزارش تهران بهشت، بوریس جانسون بامداد دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: حملات نفرت انگیز روسیه علیه غیرنظامیان بی گناه در ایرپین و بوچا شواهد بیشتری از ارتکاب جنایات جنگی پوتین و ارتش او در اوکراین است.

وی افزود: هیچ انکار یا اطلاعات نادرستی از سوی کرملین نمی تواند آن چیزی را که همه ما می دانیم حقیقت است پنهان کند - پوتین مستاصل است، تهاجم او در حال شکست است، و عزم اوکراین هرگز قوی تر از این نبوده است.

وی با بیان اینکه‌ «تمام تلاشم را برای گرسنگی دادن به ماشین جنگی پوتین انجام خواهم داد» عنوان کرد: ما تحریم‌ها و حمایت‌های نظامی خود را افزایش می‌دهیم و همچنین بسته حمایتی بشردوستانه خود را برای کمک به نیازمندان در محل تقویت می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: بریتانیا در خط مقدم حمایت از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین بوده است و وزیر دادگستری مجوز حمایت مالی اضافی و اعزام بازرسان متخصص را صادر کرده است - تا زمانی که عدالت اجرا نشود آرام نخواهیم گرفت.

گزارش ها و تصاویر منتشر شده در رسانه ها حکایت از کشف دست کم ۲۰ جسد از افراد غیر نظامی در  خیابان‌های شهر بوچا دارد و نشان می دهد که کشته شدگان در حالات مختلف، برخی در مقابل پیاده‌رو و برخی سوار بر دو چرخه گلوله خورده و در کف خیابان رها شده اند.

نیروهای روسیه در روزهای اخیر مشغول عقب نشینی از چندین شهر حومه کی‌یف بوده اند و ارتش اوکراین هم اعلام کرده که بوچا را آزاد کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار