تماس با ما درباره ما

آموزش نیروهای اوکراینی توسط ناتو!+ جزییات

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که ائتلاف ناتو ده‌ها هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده است.
آموزش نیروهای اوکراینی توسط ناتو!+ جزییات

به گزارش تهران بهشت، استولتنبرگ در مصاحبه با شبکه سی ان ان که یکشنبه شب منتشر شد، گفت: ده‌ها هزار سرباز اوکراینی که اکنون با نیروهای روسیه می‌جنگند، توسط ائتلاف ناتو آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید به یاد داشته باشیم که متحدان ناتو مانند ایالات متحده، انگلیس، کانادا و برخی دیگر، سال ها نیروهای اوکراینی را آموزش داده اند؛ بنابر این ده ها هزار سرباز اوکراینی که توسط متحدان ناتو آموزش می بینند، اکنون در جبهه علیه نیروهای متجاوز روسیه در حال جنگ هستند.

دبیرکل ناتو مدعی شد که نیروهای مسلح اوکراین در زمان حاضر مجهزتر، آموزش دیده تر و رهبری بهتر از همیشه دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهوری اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است.

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار