تماس با ما درباره ما

لاوروف به اتهامات بایدن واکنش نشان داد+ جزییات

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دوشنبه شب به اتهامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و گفت برخی در غرب با وجدان خود مشکل دارند.
لاوروف به اتهامات بایدن واکنش نشان داد+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از اسپوتنیک، لاوروف گفت: اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پوتین نشان می‌دهد که برخی در غرب با وجدان خود مشکل دارند.

لاوروف، همچنین اخبار پیرامون شهر بوچا در اوکراین را یک حمله ساختگی دیگر از سوی اوکراین علیه روسیه توصیف کرد. 

وزیر خارجه روسیه در دیدار با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: ما درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در مورد این موضوع را مطرح کرده‌ایم زیرا ما چنین اقدامات تحریک آمیزی را تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین المللی می‌دانیم. 

به گفته این مقام ارشد روس، صحنه‌های هولناک در شهر بوچا پس از خروج نیروهای روسیه از این شهر اتفاق افتاده است و مقامات اوکراینی با تحریک حامیان غربی خود، از طریق رسانه‌های اجتماعی درحال تبلیغ فیلم‌های جعلی از بوچا هستند. 

به گزارش ایرنا، بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه خواستار محاکمه رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد و گفت تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد. 

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند. 

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند. 

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود. کی‌یف روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند. 

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار