تماس با ما درباره ما

روسیه به کشتار بوچا واکنش نشان داد

وزیر امور خارجه روسیه ارتش و سرویس‌های امنیتی اوکراین را عامل تهیه تصاویر ویدئویی از شهر «بوچا» دانست و افزود: این موضوع بهانه‌ای برای تخریب مذاکرات جاری در استانبول است.
روسیه به کشتار بوچا واکنش نشان داد

به گزارش تهران بهشت، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ویدئویی که توسط وزارت امور خارجه روسیه درباره اوکراین منتشر کرده، گفت: در چند روز گذشته، ماشین تبلیغاتی غرب و اوکراین به طور مشخص بر دامن زدن به تشنج در مورد ویدیوهای گرفته شده توسط ارتش و سرویس امنیتی اوکراین در شهر «بوچا» در منطقه کی‌یف متمرکز شده است.

وی با طرح این سوال که این تحریک آشکار دروغین چه هدفی را دنبال می کند؟، افزود: ما تمایل داریم این موضوع را بهانه‌ای برای تخریب مذاکرات جاری در زمانی که نوری هرچند کم، در انتهای مسیر آن نمایان شده، بدانیم.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: در گفت‌وگوهای استانبول در ۲۹ مارس ۲۰۲۲، نمایندگان اوکراین برای اولین بار طی تماس بین هیات های ما، دیدگاه خود را برای یک معاهده در مورد وضعیت اوکراین و تضمین های امنیتی به طور نوشتاری بیان کردند.

لاوروف با بیان اینکه بدنبال پیشرفت واقعی و نه ظاهری در اوکراین هستیم، گفت: ما اصرار داریم پیامی بدون ابهام به کی‌یف ارسال شود که به خرابکاری متوسل نشود زیرا در غیر این صورت، ما در خطر تکرار سرنوشت توافقات انجام شده در مینسک هستیم و این اقدامی است که هرگز آن را انجام نخواهیم داد.

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر بوچا جهان را بهت‌زده کرد. رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین، غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کرملین اما روز سه شنبه اعلام کرد اتهامات مطرح شده از سوی غرب مبنی بر اینکه نیروهای روسی با کشتن غیرنظامیان در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده اند، ساختگی است تا ارتش روسیه را بدنام کنند.

ارسال نظر