تماس با ما درباره ما

هشدار جدی آمریکا درباره بحران اوکراین داده شد

جانت یلن وزیر خزانه داری در مورد شوک های اقتصادی ناشی از جنگ در اوکراین از جمله اختلال در جریان غذا و انرژی هشدار داد.
هشدار جدی آمریکا درباره بحران اوکراین داده شد

به گزارش تهران بهشت؛ جانت یلن وزیر خزانه داری در سخنانی در نشست استماع سنای آمریکا افزود: اقدامات روسیه یک رودرویی غیرقابل قبول با نظم جهانی مبتنی بر قوانین است و پیامدهای اقتصادی عظیمی در اوکراین و فراتر از آن خواهد داشت.

 جنگ اوکراین و واکنش غرب به آن، قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را افزایش داده و نگرانی‌هایی را در مورد کاهش رشد اقتصادی یا حتی رکود ایجاد کرده است.

یلن در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، تهاجم روسیه را بی رحمانه و بدون دلیل توصیف و تاکید کرد که وزارت خزانه داری متعهد به پاسخگو کردن روسیه در قبال اقداماتش است.

یلن گفت: تاثیرات جنگ اوکراین، آسیب های اقتصادی  در بسیاری از کشورها با بدهی های زیاد و گزینه‌های محدود را افزایش می دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم صادرات گندم جهان را به خود اختصاص می دهند.

یلن گفت: تهاجم روسیه جریان غذا را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مختل کرده و باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار