تماس با ما درباره ما

پیام مهم آمریکا درباره بحران اوکراین داده شد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن اجازه نخواهد داد هیچ چیز مانع ارسال تسلیحات مورد نیاز به اوکراین برای مقابله با روسیه شود.
پیام مهم آمریکا درباره بحران اوکراین داده شد

به گزارش تهران بهشت؛ بلینکن روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت که آمریکا در حال بررسی ارسال سلاح های جدید به اوکراین است.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت واشنگتن فشار خود را بر روسیه حفظ می کند و در حال افزایش این فشار است.

این مقام دولت بایدن در توضیح دلیل این فشار مدعی شد گزارش های معتبری از شکنجه، تجاوز جنسی و قتل  از سوی نیروهای روسیه در اوکراین وجود دارد.

بلینکن گفت ائتلاف رو به رشدی  از کشورهای حامی اوکراین و مخالف روسیه وجود دارد و ما در حال افزایش فشار بر کرملین و حامیان آن هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار