تماس با ما درباره ما

روسیه ورود نخست وزیر استرالیا و دیگر مقامات این کشور را ممنوع کرد

وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب در واکنش به تحریم های کانبرا، ورود اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و ۲۲۸ مقام دولتی و پارلمانی این کشور به روسیه را ممنوع کرده‌است.
روسیه ورود نخست وزیر استرالیا و دیگر مقامات این کشور را ممنوع کرد

به گزارش تهران بهشت از رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ممنوعیت ورود ۲۲۸ عضو دولت استرالیا و قانونگذار از جمله نخست‌وزیر اسکات موریسون را اعمال کرده است.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه از اردو پوینت، از ۷ آوریل () سال جاری، اعضای کمیته امنیت ملی استرالیا، مجلس نمایندگان، سنا و مجامع قانونگذاری منطقه ای در لیست افرادی قرار می گیرند که از ورود به روسیه منع می شوند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدامی متقابل در پاسخ به تحریم مقامات دولتی روسیه از جمله اعضای پارلمان توسط استرالیا است. 

پیش از این ماریس پاین وزیر امور خارجه استرالیا در روز پنجشنبه اعلام کرد، کشورش تحریم‌های جدیدی را علیه ۶۷ مقام روس به خاطر اوکراین اعمال می کند.

پاین در آستانه نشست وزرای امور خارجه ناتو گفت: امروز تحریم شدن ۶۷ الیگارشی و مقام روس را که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دارند و از اقدامات خشونت آمیز او حمایت می‌کنند، اعلام می‌کنم.

ارسال نظر