تماس با ما درباره ما

عربستان سفیر خود را راهی محل جدید خدمتش کرد

وزارت امور خارجه عربستان پنجشنبه شنبه در بیانیه‌ای از بازگشت «ولید البخاری» سفیر این کشور به لبنان خبر داد.
عربستان سفیر خود را راهی محل جدید خدمتش کرد

به گزارش تهران بهشت از خبرگزاری واس عربستان، وزارت امور خارجه این کشور مدعی شد که بازگشت سفیرش به بیروت، در پاسخ به «درخواستهای گروههای سیاسی میانه‌رو لبنان» صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین مدعی شد: برای تأیید تعهد لبنان به اقدامات لازم و مطلوب برای تقویت همکاری‌های بیروت با ریاض و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین توقف اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی که به عربستان و این کشورها آسیب وارد می‌کند، این تصمیم را گرفته است.

عربستان در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان که از تجاوز ائتلاف به یمن انتقاد کرده بود، سفیر خود را از بیروت فراخواند و از سفیر این کشور نیز خواست که ریاض را ترک کند.

جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به کشورهای ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن اعتراض و آن را محکوم کرده بود.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود که «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان، سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

روابط ریاض و بیروت از آن زمان و در پی انتشار اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه عربستان بحرانی شده بود.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار