تماس با ما درباره ما

فنلاند در حال پیوستن به ناتو؟+ جزییات

رئیس جمهور فنلاند گفت که از پارلمان می‌خواهد درباره پیوستن هلسینکی به ناتو تصمیم بگیرد. او امیدوار است که کشورش به‌زودی عضو ناتو شود.
فنلاند در حال پیوستن به ناتو؟+ جزییات

به گزارش تهران بهشت از دویچه وله، ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند به روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" گفته است: کشورش در حال ارائه تقاضای عضویت در ناتو است. او قصد دارد تصمیم در این مورد را به پارلمان واگذار کند و روی موافقت اکثریت نمایندگان حساب می‌کند. نینیستو انتظار دارد که در صورت درخواست عضویت از جانب فنلاند، ناتو سریعا تصمیم‌گیری کند.

اکثریت فنلاندی‌ها تاکنون در مورد پیوستن به ناتو تردید داشتند اما نظرسنجی‌های اخیر نشان داده است که اکنون اکثریت موافق عضویت کشورشان در ناتو هستند.

بر اساس نظرسنجی ایستگاه رادیویی Yle فنلاند که در اواسط ماه مارس، بعد از تنش میان روسیه و اوکراین انجام گرفت، ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق عضویت کشورشان در ناتو هستند. تنها ۱۶ درصد مخالفت کردند و ۲۱ درصد نیز بلاتکلیف بودند. در حالی که چند هفته پیش از آن در نظرسنجی Yle، تنها ۵۰ درصد فنلاندی‌ها گفته‌ بودند که موافق پیوستن کشورشان به پیمان نظامی ناتو هستند.

به گفته سانا مارین نخست‌وزیر فنلاند، تصمیم در مورد درخواست عضویت در ناتو باید قبل از نشست سران این پیمان در ماه ژوئن در مادرید گرفته شود. قرار است پارلمان فنلاند پس از عید پاک برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه دهد. 

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان نیز روز جمعه ۸ آوریل به هلسینکی سفر می‌کند. به گفته دفتر رئیس جمهور آلمان محور گفتگوهای اشتاین مایر "تأثیر تنش ها بین روسیه و اوکراین بر کشورهای اروپایی" خواهد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار