تماس با ما درباره ما

نشانه‌هایی از تلاش روسیه برای جذب بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی وجود دارد

یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ادعا کرد نشانه‌هایی از تلاش روسیه برای جذب بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی وجود دارد.
نشانه‌هایی از تلاش روسیه برای جذب بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی وجود دارد

به گزارش تهران بهشت؛ این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که نامش بیان نشده است، روز جمعه به خبرنگاران آمریکایی اعلام کرد ارزیابی‌های این کشور نشان داده است که روسیه به دنبال جذب بیش از ۶۰ هزار نیرو از طریق ثبت نام جدید و بسیج نیروهای ذخیره خود با هدف تقویت نیروها در اوکراین است.

این مقام هشدار داد که باید دید روسیه تا چه اندازه در رسیدن به این هدف موفق خواهد بود، این نیروها چقدر آموزش خواهند دید یا به چه منطقه ای اعزام خواهند شد.

وی  همچنین گفت که آمریکا شاهد اعزام نیروهای پشتیبانی جدید کاملاً آموزش‌دیده و کاملا مسلح برای تقویت گردان های روسیه در اوکراین نبوده است.

این مقام آمریکایی همچنین تخمین زد که روسیه هم اکنون ۸۵ درصد از ظرفیت ارزیابی شده از تعداد نیروهای اعزام شده به اوکراین را در اختیار دارد.

وی حاضر به تایید تعداد نیروهای روسیه کشته در اوکراین نشد اما گفت که آمریکا بر این باور است ارتش روسیه همچنان نتوانسته است مشکلات ترابری و پشتیبانی خود در اوکراین را حل کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار