تماس با ما درباره ما

سومین تبادل زندانیان با روسیه انجام شد

اوکراین از اجرای سومین مرحله تبادل زندانیان خبر داد و گفت که ۱۲ سرباز و ۱۴ غیرنظامی اوکراینی با اسرای روسیه تبادل شده‌اند.
سومین تبادل زندانیان با روسیه انجام شد

به گزارش تهران بهشت؛ از خبرگزاری فرانسه، "ایرینا ورشچوک" معاون نخست وزیر اوکراین در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: به دستور ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین، سومین تبادل زندانیان امروز (شنبه به وقت محلی) انجام شد، ۱۲ نفر از نظامیان ما از جمله یک افسر زن در حال بازگشت به خانه هستند.

وی در ادامه افزود: ۱۴ غیرنظامی از جمله ۹ زن دیگر نیز در راه خانه هستند.

معاون نخست وزیر اوکراین در پیام خود هیچ اشاره ای به تعداد سربازان آزاد شده روسی نکرد اما "تاتیانا موسکالکووا" بازرس حقوق بشر روسیه گفت ۱۴ ملوان روسی روز شنبه به کشور بازگشته اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با اقدامات هماهنگ کارکنان ارتش روسیه، ۱۴ ملوان از کشتی غیرنظامی "آزوف کنکورد" آزاد شده و در حال انتقال به فضای امن هستند.

موسکالکووا ادعا کرد که اوکراین از زمان شروع جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) خدمه کشتی کنکورد را در بندر ماریوپول نگه داشته است.

دومین تبادل زندانی میان روسیه و اوکراین در ماه گذشته انجام شد، کی‌یف در آن زمان اعلام کرد که مرزبانان اوکراینی که در هنگام دفاع از جزیره مار از سوی روسیه دستگیر شده بودند در ازای ۱۹ ملوان روسی آزاد شدند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار