تماس با ما درباره ما

پوتین به‌دلیل جنایت جنگی محاکمه خواهد شد

تارنمای خبری هیل گزارش داد: «اوکسانا مارکاروا» (Oksana Markarova) سفیر اوکراین در آمریکا گفت ولادیمیر پوتین و تمام مقامات روسی که مرتکب جنایات جنگی در اوکراین شده اند، محاکمه خواهند شد.
پوتین به‌دلیل جنایت جنگی محاکمه خواهد شد

به گزارش تهران بهشت، تارنمای خبری هیل (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: سفیر اوکراین درجریان مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» (CBS) آمریکا گفت تمامی مقامات روسیه که در جنایت جنگی در جریان جنگ اوکراین دست داشته اند، محاکمه خواهند شد.

هیل درادامه نوشت: سفیر اوکراین در آمریکا گفت که تمامی این افراد ازجمله فرماندهان نظامی، پرسنل، افرادی که فرامین را اجرا کرده و آنهایی که فرمان ها را صادر کرده اند و در نهایت خود پوتین تحت پی گرد قانونی قرار خواهند گرفت و محاکمه خواهند شد.

سفیر اوکراین در آمریکا درادامه گفت: ما تمامی اتهامات جنایی را در دادگاه بین المللی مطرح کرده ایم،   پرونده های جنگی دراوکراین باز است با  بیش از چهار هزار پرونده جنایی که توسط دادستان ها هم اکنون در حال رسیدگی است، ۱۰ کشور جهان نیز خود راسا اقدام به پی گیرد کیفری دراین زمینه کرده اند که تمامی شواهد را دراختیار آنان قرار دادیم.

هیل نوشت: سفیر اوکراین در آمریکا با اشاره به موارد جنایی که در پی عقب نشینی نیروهای روسیه در برخی از شهرهای اوکراین رخ داده؛   افزود: دیدن  چنین صحنه هایی،  حسی از بی رحمی و غیرانسانی بودن این اعمل را به جهانیان که شاهد آن هستند می دهد، بدون هیچ عذرخواهی، هیچ چیزی بیش از یک جنایت جنگی عمده  نیست، کشورها موظفند تا  گردهم آیند و  چنین مجرمانی را مسئول و پاسخگو دانند.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز،  جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ خواستار محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد و گفت تحریم های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد.

جو بایدن  دراین باره به خبرنگاران گفته بود: شما دیدید که در بوچا چه اتفاقی افتاد. پوتین یک "جنایتکار جنگی" است.

درهمین حال «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهوری آلمان ۱۹ فروردین ماه  خواستار محاکمه رئیس جمهوری روسیه و وزیر خارجه او به اتهام جنایت جنگی شد.

رئیس جمهوری آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفته بود: هر کسی که مسوولیت این جنایات را بر عهده دارد، باید خودش را معرفی کند، این شامل سربازان، فرماندهان نظامی و البته کسانی که مسوولیت سیاسی دارند می شود.

روسیه در پی تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو و نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب، پنج  اسفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، پس از آن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین علنا اعلام کرد که کی یف قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

کرملین گسترش ناتو به سوی مرزهای غربی خود را یک عامل نگران کننده امنیتی خوانده و خواستار توقف گسترش ناتو به سمت اروپای شرقی شده است.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار