تماس با ما درباره ما

چراغ سبز آمریکا به دولت پاکستان داده شد

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تحولات سیاسی پاکستان با بیان اینکه واشنگتن با اسلام آباد رابطه طولانی، قوی و پایدار دارد، اظهار داشت که این رابطه، رابطه امنیتی مهمی است و تحت رهبری جدید در پاکستان ادامه خواهد داشت.
چراغ سبز آمریکا به دولت پاکستان داده شد

 به گزارش تهران بهشت؛ جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در خصوص تحولات سیاسی در پاکستان با بیان این ادعا که  ما از یک حزب سیاسی حمایت نمی کنیم، افزود: ما برای همکاری دیرینه خود با پاکستان ارزش قائل هستیم.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد یک پاکستان مرفه و دموکراتیک را همواره برای منافع آمریکا مهم می‌دانیم. این امر بدون توجه به اینکه چه کسی رهبری پاکستان را بر عهده دارد، بدون تغییر باقی می ماند.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید از پاسخ به سؤالات در مورد احتمال تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان خودداری کرد.

ساکی گفت: من در این لحظه جزییاتی در خصوص تماس با پاکستان ندارم. اینها ارزیابی هایی است که هر روز و به ویژه پس از انتخاب رهبران جدید انجام می شود.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد: البته، ما با پاکستان یک رابطه طولانی، قوی و پایدار داریم . این یک رابطه امنیتی مهم است و تحت رهبری جدید در پاکستان ادامه خواهد داشت.

«محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نوازشریف نخست وزیر پیشین پاکستان امروز با اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیر این کشور انتخاب شد، شخصیتی که بیش از یک سیاستمدار به یک مدیر موفق و کارآمد شهرت دارد.

محمد شهباز شریف ۷۰ ساله متولد اول مهر ۱۳۳۰ (۲۳ سپتامبر ۱۹۵۱) در شهر لاهور است. وی رئیس حزب مسلم لیگ نواز و برادر نوازشریف نخست وزیر پیشین پاکستان است که تاکنون سه دوره سروزیری ایالت پنجاب به عنوان دومین استان بزرگ پاکستان را بر عهده داشته است.

وی در انتخابات عمومی تابستان سال ۲۰۱۸ (اواخر تیر ۱۳۹۷) به عنوان نماینده حزب مسلم لیگ نواز به مجلس ملی پاکستان راه یافت و سپس به عنوان رهبر اپوزیسیون در پارلمان انتخاب شد و این مسوولیت را تا پیش از نخست وزیری  برعهده داشت.

شهباز شریف با کسب ۱۷۴ رای در مقابل حریف خود از حزب تحریک انصاف پاکستان توانست سکان نخست وزیری کشورش را برعهده گرفت. هرچند شاه محمود قریشی دیگر نامزد این پست در جلسه رای گیری شرکت نکرد.

انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته اکثریت نمایندگان پارلمان ملی این کشور با تصویب طرح عدم اعتماد به «عمران‌خان» وی را از نخست وزیری پاکستان برکنار کردند.

این اولین باری در پاکستان است که یک نخست وزیر طی یک فرآیند پارلمانی از منصب برکنار می‌شود. عمران‌خان سومین نخست وزیری است که با طرح عدم اعتماد از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

ارسال نظر