تماس با ما درباره ما

آب جیره بندی شد

کشور شیلی وارد سیزدهمین سال خشکسالی خود شد. مسئولان این کشور روز دوشنبه طرحی بی‌سابقه برای جیره‌بندی آب برای پایتخت سانتیاگو، یک کلانشهر تقریباً ۶ میلیون نفری، ارائه کردند.
آب جیره بندی شد

به گزارش تهران بهشت از رویترز، کلودیو اورگو، فرماندار منطقه شهری سانتیاگو در یک گردهمایی مطبوعاتی گفت: «یک کلان شهر نمی تواند بدون آب بماند. ما در وضعیت بی‌سابقه‌ای در تاریخ ۴۹۱ ساله سانتیاگو هستیم؛ مکانی که اکنون باید برای آنجا برنامه ریزی کنیم تا آب کافی برای همه کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند وجود داشته باشد.»

بنا به به گزارش رویترز، این طرح شامل یک سیستم هشدار چهار سطحی است که با کاهش فشار آب شروع می شود و با سهمیه بندی روزانه آب برای حدود ۱.۷ میلیون مشترک پایان می‌یابد.

سیستم هشداری هم براساس توانایی تامین آب رودخانه‌های مایپو و ماپوچو طراحی شده که بیشتر آب پایتخت را تامین می‌کنند و به دلیل طولانی شدن خشکسالی شاهد کاهش دامنه آب بوده‌اند.

دولت فدرال شیلی اعلام کرد که در ۳۰ سال گذشته میزان دسترسی به آب کشور بین ۱۰ تا ۳۷ درصد کاهش یافته است و تا سال ۲۰۶۰ در شمال و مرکز شیلی ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کمبود آب در رودخانه‌ها که بر حسب لیتر در ثانیه اندازه‌گیری می‌شود، میزان کاهش را در بازه های ۱۲، ۶ یا ۴ روزه برآورد می کند.

اورگو اظهار داشت: «این اولین بار در تاریخ است که سانتیاگو به دلیل شدت تغییرات آب و هوای محلی، یک برنامه جیره بندی آب دارد. ساکنان باید درک کنند که اینها بخشی از مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوای محلی است.»

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار