تماس با ما درباره ما

نسبت به مذاکرات صلح خوش‌بین نیستم

کارل نهامر صدراعظم اتریش پس از دیدار با ولادیمیر پوتین و گفت‌وگو پشت درهای بسته در مورد فرصت های موجود دیپلماسی، اعلام کرد که نسبت به مذاکرات صلح اوکراین و روسیه خوش‌بین نیست.
نسبت به مذاکرات صلح خوش‌بین نیستم

به گزارش تهران بهشت به نقل از تارنمای روزنامه "دیلی میل"، «کارل نهامر» صدراعظم اتریش نخستین رهبر اروپایی است که پس از سفر به بوچا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.  وی پس از این دیدار اعلام کرد که نسبت به فرصت های موجود برای دیپلماسی بدبین است.

نهامر افزود: روس ها علاقه چندانی به دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین ندارند. وی در عین حال تاکید کرد که پوتین همچنان به مذاکرات صلح استانبول علاقه مند است.

وی ادامه داد: مذاکرات صلح همیشه بسیار زمانبر بوده است، هرچند منطق نظامی می گوید «زمان زیادی صرف نکنید و مستقیم وارد نبرد شوید».

صدراعظم اتریش با این وجود خاطرنشان کرد که پس از دیدار با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان بر نیاز به برگزاری نشست های بیشتر برای ابراز مستقیم خشم اروپایی‌ها از اقدامات روسیه تاکید کرده است.

پیش از این اظهارات، نهامر گفته بود دیدار وی با پوتین که در اقامتگاه رئیس جمهوری روسیه در خارج از مسکو برگزار شد، دوستانه نبود. نهامر این گفتگو را مستقیم، صریح و سخت توصیف کرد.

دولت اتریش درخواست کرده بود که این دیدار پشت درهای بسته بدون عکس و یا بیانیه مشترک دو رهبر برگزار شود.

نهامر گفت که در دیدار با پوتین به جنایات در بوچا و سایر مناطق اوکراین اشاره کرده و خواستار برقراری عدالت برای مسئولان این امر شده است.

اما روسیه ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهایش را رد می کند.

سفر نهامر به مسکو پس از دیدار روز شنبه وی با زلنسکی در کی‌یف انجام گرفت. در بیانیه دفتر صدراعظم اتریش آمده است که وی پس از دیدار با رئیس جمهوری اوکراین تصمیم گرفت تا همبستگی خود را با این کشور در چارچوب بی طرفی اتریش نشان دهد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار