تماس با ما درباره ما

آموزش اعضای گردان جنجالی"آزوف" اوکراین توسط کانادا

یک رسانه کانادا گزارش داد که کانادا در حالی نیروهای گردان آزوف اوکراین را آموزش داده که پیشتر قول داده بود دست به جنین کاری نزند.
آموزش اعضای گردان جنجالی آزوف  اوکراین توسط کانادا

به گزارش تهران بهشت به نقل از تارنمای اسپوتنیک، رادیو کانادا با استناد به اسناد و عکس‌های بدست آمده از چندین جلسه این آموزش‌ها، اعلام کرد که نیروهای مسلح کانادا بیش از ۸۹۰ میلیون دلار در آموزش سربازان اوکراینی از جمله نیروهای گردان آزوف (گردان ملی گرایان مسلح) هزینه کرده است.

براساس این گزارش، نیروهای مسلح کانادا حتی توانسته اند آموزش های مشابهی را براساس استانداردهای نظامی غربی خود به سایر اعضای گردان ارائه دهند.

اگرچه دولت کانادا پیشتر قول داده بود که هرگز نیروهای گردان آزوف را به دلیل ارتباط عمیشق شان با گروههای ملی‌گرای افراطی در اوکراین آموزش نخواهد داد، شماری از اعضای این گردان در جلسات آموزشی نیروهای مسلح کانادا برای ارتش اوکراین در نوامبر ۲۰۲۰ در مرکز آموزشی ملی "زلوچف" حضور داشتند.

نیروهای مسلح کانادا جلسات آموزشی را در این مقر نظامی اوکراین بین ۲۰ فوریه  ۲۰۱۹ تا ۱۳ فوریه ۲۰۲۲ برگزار کرده اند.

در تصاویر و اسنادی که در اختیار رادیو کانادا قرار گرفته مشخص است که شماری از نیروهای گردان آزوف در این جلسات آموزشی نیروهای کانادایی حضور داشته اند.

گردان آزوف در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک واحد متشکل از اعضای گروه های راست افراطی و ملی‌گرایی که هرگز دیدگاه های ملی گرایانه خود را پنهان نمی کردند و اغلب از نمادهای نئونازی در لوگوها و تجهیزات خود استفاده می کردند، در اوکراین ایجاد شد که بعدها به ارتش این کشور پیوست.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار