تماس با ما درباره ما

کمک نظامی ۷۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه بسته نظامی دیگری به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دهد.
کمک نظامی ۷۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش تهران بهشت از "الجزیره"، این بسته با استفاده از اختیارات اجرایی رئیس جمهور آمریکا به صورت مستقیم در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. 

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه با روسای ۸ شرکت بزرگ اسلحه‌سازی این کشور دیدار می‌کند تا با آن‌ها برای تامین نیازهای تسلیحاتی اوکراین مشورت کند. 

این مقامات افزودند، تامین نیازهای نظامی اوکراین و همچنین آماده‌سازی برای یک جنگ طولانی‌تر در این کشور از موضوعات مورد بحث این دیدار خواهد بود. 

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت جو بایدن تاکنون بیش از ۲.۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین صادر کرده است که شامل بیش از ۱.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف از آغاز حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه است. 

آمریکا پیش از حمله روسیه به اوکراین چندین محموله سلاح و مهمات را به اوکراین ارسال کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به مداخله خارجی در اوکراین هشدار داده است. 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار