تماس با ما درباره ما

دخالت پلیس سوئد تظاهرات اعتراضی مسلمانان را به خشونت کشاند

در شرایطی که راستگرایان افراطی در حال برنامه ریزی برای سوزاندن علنی قرآن بودند، دخالت پلیس سوئد در حمایت از راستگرایان، تظاهرات اعتراضی مسلمانان را به خشونت کشاند.
دخالت پلیس سوئد تظاهرات اعتراضی مسلمانان را به خشونت کشاند

به گزارش تهران بهشت به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، سه افسر پلیس در تظاهرات مسلمانان علیه قرآن سوزی در شهر لینشوپینگ در شرق سوئد زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. پلیس دو نفر از معترضان را نیز دستگیر کرد.

تجمع اعتراضی مسلمانان، روز جمعه پیش از شروع تظاهرات ضداسلامی هواداران راسموس پالودن و برگزاری مراسم قرآن سوزی توسط وی آغاز شد.

حزب راستگرای «استرام کورس» دانمارک تلاش داشت در منطقه ای اقدام به قرآن سوزی و برگزاری تظاهرات ضداسلامی کند که بیش از نیمی از ساکنان آن مهاجر هستند.

این تظاهرات ضداسلامی قرار بود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر جمعه برگزار شود که اعتراض مسلمانان، مانع برگزاری آن در ساعت مقرر شد اما با دخالت و حمایت پلیس سوئد، در ساعت ۵ بعد از ظهر برگزار شد.

خبرگزاری رویترز نیز از به آتش کشیده شدن چهار ماشین پلیس و زخمی شدن چهار افسر و یک فرد عادی در تظاهرات اعتراضی مسلمانان در «اوربرو» سوئد خبر داد.

خبرگزاری سوئدی «تی تی» خبر داد که اعتراضات خشونت باری در منطقه «رینکبی سوئد» در حومه استکهلم، بعد از به آتش کشیده شدن قرآن توسط پالودن در اوایل روز جمعه شکل گرفت.

پالودن اقدامات مشابهی را امسال و سال های گذشته در کپنهاگ پایخت دانمارک و دیگر شهرهای این کشور انجام داد که در آنجا هم، اعتراض مسلمانان را در پی داشت که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

معترضان مسلمان هرگز دنبال استفاده از خشونت علیه راستگرایان افراطی و شخص پالودن نبودند و فقط از پلیس سوئد و دیگر کشورهای اروپایی خواستند که مانع توهین وی به کتاب مقدس مسلمانان شود اما پلیس به بهانه حمایت از آزادی بیان، تظاهرات اعتراضی مسلمانان را به خشونت کشاند.

پالودن پیش از این تلاش کرده بود در کشورهای دیگر اروپایی مثل آلمان و فرانسه نیز اقدام به قرآن سوزی کند که پلیس مانع این اقدام شده بود و اقدام پلیس سوئد در حمایت از قرآن سوزی این راست گرا سئوال برانگیز است.

ارسال نظر