تماس با ما درباره ما

تلفات حملات پاکستان به افغانستان به ۴۵ نفر رسید

- مقامات طالبان روز شنبه اعلام کردند که تلفات حملات هوایی و توپخانه‌ای جمعه شب پاکستان به ولایت‌های کنر و خوست افغانستان به ۴۵ نفر افزایش یافته است.
تلفات حملات پاکستان به افغانستان به ۴۵ نفر رسید

به گزارش تهران بهشت از "دیلی صباح"، یک مقام طالبان که نخواست نامش بیان شود شنبه شب گفت به دنبال حمله هوایی پاکستان به مناطق سپراه در ولایت خوست دستکم ۴۰ غیر نظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از قربانیان این حمله از اعضای یک خانواده‌اند و سایر قربانیان اعضای سه خانواده هستند که چند سال پیش از منطقه وزیرستان پاکستان به افغانستان مهاجرت کرده بودند. 

نجیب‌الله حنیف سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که در ولایت کنر، نیروهای پاکستانی از سه روز گذشته با استفاده از توپ‌خانه‌های سنگین، مناطق مرواره، شلتون و ناری را گلوله باران کرده‌اند. 

وی ادامه داد: ۵ غیر نظامی از جمله کودکان در حملات جمعه شب پاکستان کشته و یک نفر نیز مجروح شده است.

مقام‌های پاکستانی تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، پاکستان مدعی است که حمله اخیر طالبان پاکستانی به نیروهای ارتش این کشور در وزیرستان شمالی که منجر به‌ کشته‌شدن هفت نفر شده، از خاک افغانستان صورت گرفته است. 

پس از وقوع این حملات، وزارت خارجه‌ طالبان روز شنبه اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را در ارتباط با حملات این کشور به مناطق مرزی افغانستان، احضار کرده است. 

همزمان گزارش شده است که اسلام‌آباد نیز کاردار طالبان در اسلام‌آباد را احضار کرده است. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار