تماس با ما درباره ما

کره شمالی یک موشک بالستیک جدید آزمایش کرد

خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد، این کشور تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی یک آزمایش جدید موشک بالستیک انجام داده است.
کره شمالی یک موشک بالستیک جدید آزمایش کرد

به گزارش تهران بهشت از "رویترز"، این خبرگزاری افزود، آزمایش یاد شده کارایی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور را افزایش خواهد داد.

این رسانه بدون اشاره به زمان آزمایش موشکی افزود: سلاح تاکتیکی هدایت شونده جدید، در بهبود چشمگیر قدرت آتش واحدهای توپخانه دوربرد در خط مقدم و افزایش کارایی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی اهمیت زیادی دارد. 

رویترز نوشت، اگرچه به زمان آزمایش این موشک اشاره‌ای نشده است اما خبرگزاری مرکزی کره شمالی معمولا یک روز پس از فعالیت‌های رهبر این کشور، گزارش‌های خود را منتشر می‌کند. 

به گزارش ایرنا، کره شمالی روز شنبه یکصد و دهمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار این کشور را جشن گرفت. 

کره شمالی در سال جاری تاکنون ۱۳ بار آزمایش موشکی انجام داده است، از جمله هفت پرتاب در ماه بهمن که بیشترین تعداد آزمایش موشکی در یک ماه از سوی این کشور محسوب می‌شود. 

گزارش‌های اخیر حاکی است که کره شمالی در حال تعمیر تونل‌های زیرزمینی در سایت آزمایش هسته‌ای «پونگ یی ری» است که یک آزمایش هسته‌ای احتمالی در آینده نزدیک را نشان می‌دهد. 

آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی اتفاق افتاده که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می‌برد. 

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح‌های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم‌های مستقل در کنار تحریم‌های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار