تماس با ما درباره ما

سامزان ملل خواسته جدید خود از طالبان را مطرح کرد

ریچارد بنت گزارشگر ویژه شواری حقوق بشر سازمان ملل متحد در افغانستان از طالبان خواست که به معاهدات جهانی پایبند بماند و این به سود حکومت کنونی این کشور است.
سامزان ملل خواسته جدید خود از طالبان را مطرح کرد

به گزارش تهران بهشت، بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفت وگوی ویژه با شبکه طلوع نیوز، متعهد بودن طالبان به معاهدات بین المللی را مهم و به سود افغانستان خواند.

وی در ادامه از برنامه خود برای سفر به افغانستان گفت و اعلام کرد که در سفرش به موارد نقض حقوق بشر به گونه جدی خواهد پرداخت.

بنت در ادامه افزود که ادعاهای شکنجه، ناپدید شدن ها و بازداشت‌ها در افغانستان از جمله قتل کارمندان دولت پیشین را از نزدیک بررسی خواهد کرد و یافته هایش را با سازمان ملل متحد به اشتراک خواهد گذاشت.

وی در این گفت وگوی ویژه همچنین از بسته ماندن مدارس دختران در افغانستان اظهار نگرانی کرد و گفت؛ برای از میان برداشتن چنین چالش هایی با مسؤولان طالبان گفت وگو خواهد کرد.

در واکنش به سخنان گزارشگر سازمان ملل، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان گفت: مواضع و سیاست طالبان برای گفت وگوها این است که تمام موضوعاتی که ابعاد قضایای خارجی کشور ما را تشکیل می‌دهند وارد گفت وگو می‌شوند.

ریچارد بنت در حالی گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان تعیین شده است که پیش از این گزارش های فراوانی از نقض حقوق بشر در افغانستان از سوی این سازمان منتشر شده بود.

ارسال نظر