تماس با ما درباره ما

فشارها بر بایدن برای دیدار از اوکراین افزایش یافت

هیل نوشت: به دنبال اعلام دولت آمریکا درباره بررسی اعزام یک مقام ارشد این کشور به اوکراین، فشارها بر بایدن برای دیدار از اوکراین افزایش یافته است.
فشارها بر بایدن برای دیدار از اوکراین افزایش یافت

به گزارش تهران بهشت، این رسانه افزود: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمترو کولِبا وزیر خارجه اوکراین روز یکشنبه نسبت به دیدار بایدن از اوکراین ابراز تمایل کردند.

پیشتر در اوایل ماه جاری میلادی نیز بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به اوکراین سفر کرده بود.

زلنسکی در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه خبری سی ان ان گفت انتظار دارد رئیس جمهوری آمریکا نیز مانند جانسون از کشورش دیدار کند.

زلنسکی گفت بایدن رئیس جمهوری آمریکا است و به همین دلیل باید خودش به اوکراین بیاید و اوضاع را نظاره کند.

کولبا نیز گفته است دیدار بایدن حاوی پیام مهمی برای حمایت از ما خواهد بود.

وی در مصاحبه با  شبکه سی بی اس آمریکا خاطرنشان کرد دیدار رئیسان جمهوری آمریکا و اوکراین می تواند راه را برای تامین بیشتر سلاح و مذاکره درباره یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به درگیری ها هموار کند.  

اما دولت بایدن اشاره کرده که اعزام بایدن به اوکراین در دستور کار نیست. جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید این هفته گفت بایدن آماده است به اوکراین برود اما ما رئیس جمهور را به این کشور نمی فرستیم.

هیل نوشت: این رسانه نتوانسته با کاخ سفید برای اظهارنظر درباره تازه ترین مواضع رهبران اوکراینی درباره سفر بایدن به کشورشان ارتباط برقرار کند.

درخواست ها از بایدن برای دیدار از اوکراین در هفتمین هفته حمله روسیه به اوکراین مطرح شده است. روسیه کنترل مناطقی از این کشور را در دست گرفته اما حملات آن در برخی از مناطق به دلیل مقاومت نیروهای اوکراینی مسکوت مانده است.

زلنسکی روز یکشنبه به سی ان ان گفت: اوکراین بر این باور است که بین دو هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن از نیروهای نظامی این کشور را از آغاز جنگ اوکراین از دست داده و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده اند.

هیل نوشت: به نظر می رسد روسیه اکنون بعد از عقب راندن نیروهایش از اطراف کی یف، پایتخت، تلاش های خود را در شرق اوکراین و ماریوپل متمرکز کرده است. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اوایل ماه جاری گفته بود که دولت امریکا بر این باور است که روسیه اهداف جنگی خود را بازبینی می کند و با استقرار دوباره نیروهای خود بر انجام عملیات در شرق و جنوب اوکراین متمرکز شده است.

کولبا روز یکشنبه در مصاحبه با سی بی اس تلاش کرد چنین چشم اندازی را تایید کند و گفت انتظار دارد درگیری های سنگین در منطقه دونباس، شرق اوکراین، در هفته های آینده بروز کند و روسیه تلاش می کند کار را با تشدید درگیری ها در ماریوپل تمام کند.

هر چند که آمریکا تاکنون بیش از ۲.۶ میلیارد دلار کمک امنیتی از آغاز جنگ اوکراین به این کشور مبذول کرده دنیس شامهال نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه به برنامه «این هفته» شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت: کی یف به تحریم ها، مهمات و پول بیشتری برای حفاظت از خود و دموکراسی اروپا نیاز دارد.

به رغم انتظارات درباره تشدید درگیری ها در شرق اوکراین، این کشور قصد ندارد برای پایان دادن به درگیری با روسیه عقب نشینی کند و زلنسکی روز یکشنبه به سی ان ان گفت: اوکراین سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد.

همزمان با طولانی تر شدن درگیری ها شواهد ارتکاب جنایت جنگی از سوی روسیه افزایش یافته است. بایدن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده است.

کارل نهمر صدر اعظم اتریش اولین رهبر اروپایی است که از زمان آغاز درگیری ها با پوتین دیدار کرده است. وی در برنامه «رو در رو با رسانه ها» شبکه خبری ان بی سی در روز یکشنبه گفت پوتین گفته با تحقیقات بین المللی درباره ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین همکاری می کند اما به جهان غرب اعتماد ندارد.

وی همچنین گفت فکر می کند که پوتین بر این باور است که برنده جنگ با اوکراین است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار