تماس با ما درباره ما

هیچ کس نمی تواند ما را وادار سازد که میان روسیه و اوکراین یکی را انتخاب کنیم

فخرالدین آلتون رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: هیچ کس نمی تواند آنکارا را وادار سازد که میان روسیه و اوکراین یکی را انتخاب کند.
هیچ کس نمی تواند ما را وادار سازد که میان روسیه و اوکراین یکی را انتخاب کنیم

به گزارش تهران بهشت، آلتون در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی گفت: رویکرد و تلاش ترکیه در روند برقراری صلح و پایان جنگ صادقانه و واقع بینانه است و نگاه دو طرف مبتنی بر اعتماد است.

وی افزود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از روز اول عملیات نظامی در اوکراین برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین تلاش کرده‌ و بارها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی ارتباط تماس گرفته است.

به گفته رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، شرایط کنونی غرب را ملزم به تجدید نظر در روابط خود با ترکیه می کند.

ادوغان روز سه شنبه در ادامه تلاش های دیپلماتیک خود برای حل درگیری میان مسکو و کی یف گفت که آنکارا برای حصول نتایح قابل اطمینان در مذاکرات اوکراین و روسیه در استانبول به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: از طریق گفت‌وگو براساس حفظ تمامیت ارضی و استقلال اوکراین می‌توان به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز رسید. برقراری آتش‌بس و سپس ایجاد صلح پایدار در بین دو کشور مفیدترین اتفاق خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار