تماس با ما درباره ما

مقاومت فلسطینیان بالاخره جواب داد!

به دنبال مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر تجاوزگری صهیونیستها و موج محکومیت های جهانی نسبت به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس، مقامات این رژیم مجبور شدند که جلوی ورود صهیونیستها به مسجد مبارک الاقصی را بگیرند.
مقاومت فلسطینیان بالاخره جواب داد!

به گزارش تهران بهشت به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که سران سیاسی و امنیتی این رژیم تصمیم گرفتند که مسجد الاقصی را به روی یهودیان از جمعه آینده تا پایان ماه رمضان ببندند.

به گفته این رسانه ها، این تصمیم بعد از رایزنی «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تشدید تنش ها در مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن گرفته شد.

براساس این تصمیم، اجازه ورود یهودیان به مسجد الاقصی در طول روزهای هفته از یکشنبه تا پنجشنبه داده نخواهد شد و روزهای جمعه و شنبه نیز براساس اعتقادات آنها ورود به آن ممنوع است.

در واکنش به این تصمیم بنت، «ایتمار بن غفیر» عضو پارلمان رزژیم صهیونیستی از حزب راستگرای صهیونیسم دینی (هتسیونوت هدتیت) در توییتی به بنت حمله کرد و نوشت: "تصمیم رده سیاسی برای متوقف کردن ورود اسرائیلی ها بعد از عید فصح (از هفته آینده تا پایان ماه رمضان) نشان می دهد که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل پرچم سفید را بالا برد."

برپایه این گزارش، امسال بعد از سه دهه عید فصح یهودی با ماه مبارک رمضان همزمان شده است.

بن غفیر مقاومت فلسطین را به زعم خود "تروریسم" خواند و درعین حال به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر این مقاومت اذعان کرد و نوشت: "بنت در برابر تروریسم تسلیم شد. در برابر حماس تسلیم شد. در برابر دشمنان تسلیم شد ...او حق ندارد اسرائیل را بفروشد".

همزمان گروههای مبارز فلسطینی در جلسه سه شنبه شب خود اعلام کردند که آماده باش سراسری را در همه سطوح و صفوف خود برای مقابله با هرگونه تعرض جدیدی به مسجد مبارک الاقصی و حماقت جدید رژیم صهیونیستی و شهرک‌ نشینان صهیونیست افزایش می دهند.

گروههای مبارز فلسطینی در این جلسه درباره فراخوان برپایی راهپیمایی صهیونیست ها موسوم به "راهپیمایی پرچم" نیز هشدار دادند و تاکید کردند که برگزاری همین راهپیمایی در سال گذشته از علل وقوع نبرد "سیف القدس" بود.

درپی این هشدار گروههای مبارز فلسطینی از جمله حماس به صهیونیستها، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که پلیس اسراییل مسئولان برگزار کننده راهپیمایی موسوم به "راهپیمایی پرچم" یهودی ها را فراخواند و مخالفت خود را با تامین امنیت این راهپیمایی به آنها ابلاغ کرد.

این درحالی است که به نوشته خبرگزاری شینهوا، برگزارکنندگان راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم گفته اند که آن را در زمان مقرر در ساعت پنج عصر به وقت فلسطین اشغالی برگزار خواهند کرد و برنامه ای برای عبور راهپیمایی از منطقه باب الاسباط در بخش قدیمی شهر قدس وجود دارد.

آنها تصمیم پلیس رژیم صهیونیستی در مخالفت با تامین امنیت راهپیمایی خود را "خجالت بار و نگران کننده" خواندند و گفتند که پلیس وظیفه خود را فراموش کرده است.

همزمان «طلال ابوظریفه» از اعضای دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در جلسه سه شنبه شب گروههای مبارز فلسطینی در غزه تاکید کرد: قدس خط قرمز است و هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه داده نمی شود که تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را تحمیل کند.

در همین راستا، داوود شهاب مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز سه‌شنبه شب گفت که دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند تا جنگ دینی راه بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد که درگیری علیه ساکنان کرانه باختری درحال شعله‌ور شدن است.

شهاب افزود: جنگ صهیونیستی علیه مردم فلسطین در یک منطقه جغرافیایی مشخص متوقف نخواهد شد و دشمن تمامی ملت فلسطین را هدف قرار داده است.

شهاب اظهار داشت که مردم فلسطین گزینه دیگری جز مقاومت و مقابله با تمام جنایت‌ها و تجاوزگری رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن ندارند.

در یورش روزهای اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و حملات آنها علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، بیش از ۱۶۰ فلسطینی زخمی شده اند. در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی نیز به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

هفت نفر از شهدای فلسطینی مربوط به درگیری های نظامیان صهیونیست با فلسطینی ها در پنجشنبه و جمعه گذشته هستند.

رسانه های فلسطینی سه‌شنبه شب نیز گزارش دادند که در جریان درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی، ۲۷ نفر از این جوانان زخمی شدند.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار