تماس با ما درباره ما

سقوط کامل شهر «ماریوپل» و مجتمع فولاد «آزوف استال» در اوکراین

وزیر دفاع روسیه تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر «ماریوپل» و مجتمع فولاد «آزوف استال» را به اطلاع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور رساند.
سقوط کامل شهر «ماریوپل» و مجتمع فولاد «آزوف استال» در اوکراین

به گزارش تهران بهشت؛ وزیر دفاع روسیه تأیید کرد که نیروهای مسلح این کشور به طور کامل کنترل مجتمع فولاد «آزوف استال» در شهر «ماریوپل» یعنی همان جایی که نظامیان ارتش و شبه نظامیان اوکراینی موسوم به گردان "آزوف" در آن مستقر بودند، را به دست گرفته‌اند.

وی در نشست خبری روزانه با اعلام این خبر ادامه داد: تأسیسات آزوف استال که نظامیان ارتش اوکراین و شبه نظامیان گردان «آزوف» در آن پنهان شده بودند، تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه قرار گرفت.

او افزود: از روز ۱۶ ماه مه سال جاری تا روز جمعه، ۲۴۳۹ نازی گردان آزوف و نظامی ارتش اوکراین سلاح‌های خود را تحویل داده و آخرین مجموعه آنها متشکل از ۵۳۱ جنگجوی مسلح، روز جمعه تسلیم شدند.

وی ادامه داد: به علت درخواست ساکنان ماریوپل برای مجازات به اصطلاح فرمانده نازی‌های آزوف به علت جنایات‌های فراوانش، او با خودروی زرهی مخصوص از محوطه مجتمع فولاد آزوف استال خارج شد.

گفتنی است «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین را از تکمیل عملیات آزادسازی کامل مجتمع فولاد آزوف استال و شهر ماریوپل از چنگ نظامیان و شبه نظامیان اوکراینی مطلع کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از مناطق خطرناک اوکراین و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک تخلیه شدند.

 

ارسال نظر