تماس با ما درباره ما

جمله عاشقانه رئیس جمهور ونزوئلا به ایرانیان

نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزویٔلا که به ایران سفر کرده درباره رابطه تهران و کاراکاس گفت:‌‌ «من همیشه گفته‌ام که وحدت ما ماهیت تاریخی دارد.» او در مصاحبه با شبکه هیسپان تی‌وی افزود: «روابط برادری بعد مسافت نمی‌شناسد. عشق بعد مسافت نمی‌شناسد.»
جمله عاشقانه رئیس جمهور ونزوئلا به ایرانیان

به گزارش تهران بهشت؛ رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: من همیشه گفتم وحدت ما ماهیت تاریخی دارد، حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز بسیاری از مردم در مبارزاتشان علیه رژیم شاه، از انقلاب ها در آمریکای لاتین الهام می گرفتند.

به کسانی که مرتب روابطمان را به باد انتقاد می گیرند چه باید گفت؟ پاسخ من این است که روابط برادری بَعد مسافت نمی شناسد. عشق بُعد مسافت نمی شناسد. وحدت بُعد مسافت نمی شناسد. زیرا در مقاطعی از زمان که نه اینترنت وجود داشت و نه رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های امروزی و سفرها هوایی آن چنانی، انقلابیون در سراسر ایران با رویایی مشترک در صحنه مبارزات حضور بهم می رساندند.

مادورو ادامه داد: انقلابیون در سرتاسر این منطقه با سیمون بولیوار آشنایی دارند و کماکان برای او احترام خاص قائلند. ما نسل انقلابی جوان دهه هفتادی هستیم که انقلاب‌های مردمی در ایران را می‌ستودیم و در رأس آن انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را. بنابراین، عشق و صمیمیت و برادری میان ما بُعد مسافت نمی‌شناسد. بخصوص در بیست سال گذشته که همدیگر را در مقام دو مبارز در سنگر نبرد علیه استعمار و استثمار و نژادپرستی به رسمیت شناختیم.

رئیس جمهور ونزوئلا با ذکر این نکته که ما برای دنیایی بهتر می‌جنگیم، افزود: ما برای تحقق حقوق بشر و حقوق جهانی تلاش می‌کنیم؛ دنیایی عاری از سلطه گری. پس، ما در بسیاری فرایندها و آرمان ها مشترکیم. به همین لحاظ بود که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا توانستند به این سطح از همکاری ها نائل شوند و همکاری ها را همچنان ادامه دهند و در همه شرایط پشتیبان یکدیگر باشند. ضمن اینکه هر دو کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با عواقب تحریم هایی هستند که عمدتاً از جانب آمریکا و دیگر کشورهای غربی وضع شده است.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار