تماس با ما درباره ما

کره جنوبی: هیچ مانعی برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران وجود دارد

«پارک جین» وزیر خارجه جدید کره جنوبی در نشست خبری با همتای آمریکایی خود ادعا کرد که موانعی برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در این کشور وجود دارد.
کره جنوبی: هیچ مانعی برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران وجود دارد

به گزارش تهران بهشت؛ وزیر خارجه کره جنوبی که به واشنگتن سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران اظهارنظر کرد.

به رغم وعده‌های چند سال اخیر مقام‌های کره جنوبی درباره تلاش این کشور برای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، وزیر خارجه جدید کره جنوبی در سفر به آمریکا از وجود «موانع» برای آزادسازی دارایی‌های ایران سخن گفت.

دارایی‌های ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار،‌ از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه آمریکا»، پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی در بخشی از نشست خبری مشترک با آنتوین بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «در رابطه با ایران، ما می‌خواهیم یک رابطه دوجانبه سودمند داشته باشیم، هرچند موانعی در خصوص وجوه مسدود شده (ایران در کره جنوبی) داریم. کره (جنوبی) این موضوع را با ایران و همچنین با ایالات متحده گفتگو خواهد کرد».

این مقام ارشد کره جنوبی افزود: «از نظر مذاکرات برجام، امیدواریم این موضوع هر چه زودتر حل شود و اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم این موانع نیز برطرف شود. بنابراین ما نیاز به دیپلماسی و گفت‌وگوی بیشتری با ایران داریم تا بتوانیم نتیجه مثبتی از مذاکرات هسته‌ای داشته باشیم».

ارسال نظر