تماس با ما درباره ما

سفیر ایران در سوئد: حکم حمید نوری در حمایت از تروریست‌ها صادر شده است

سفیر ایران در استکهلم خاطرنشان کرد: سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده مرتبط با حمید نوری را ندارد.
سفیر ایران در سوئد: حکم حمید نوری در حمایت از تروریست‌ها صادر شده است

به گزارش تهران بهشت، احمد معصومی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد در پاسخ به روزنامه اکسپرسن درباره حکم صادره از سوی دادگاه استکهلم علیه حمید نوری که بر اساس آن به حبس ابد محکوم شده است، تاکید کرد که این حکم خصمانه بوده و در حمایت از تروریسم صادر شده است.

وی تصریح کرد: نظام حقوقی سوئد اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشته است و حکم صادره را بی اساس و سیاسی می‌داند.

سفیر ایران افزود: نخستین و مهم‌ترین نکته این است که سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده مذکور را ندارد، زیرا اعمال صلاحیت بین المللی به وجود جرم بین المللی بستگی دارد. هیچ یک از وکلای پرونده یا وکلای بین المللی در این مورد به جرم بین المللی اعتقاد ندارند.

معصومی فر با بیان این که چگونه سیستم حقوقی سوئد اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل را نقض کرده، گفت: با توجه به تحقیقات کاملاً یک جانبه دادستان، عدم رسیدگی در محل مورد ادعای جنایت، عدم اجازه شهود متخصص معرفی شده توسط آقای نوری برای شهادت در دادگاه و تناقضات فراوان در شهادت شهود، عدم اعتبار قانونی این حکم را بیان می‌نماید. ضمن این که تمامی شاهدانی که  صدای آنها در دادگاه شنیده شد، از اعضای گروه مخالف ایرانی [منافقین] هستند که در ایران به عنوان تروریست شناخته می شوند. این سازمان قبلاً در ایالات متحده آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا به عنوان تروریست شناخته شده بودند.

این دیپلمات کشورمان در ادامه تاکید کرد: مردم ایران معتقدند اقدامات قوه قضاییه سوئد اقدامات خصمانه برای حمایت از تروریست ها و دشمنان مردم ایران است. همچنین، نمایندگان ایران پیش از این با دولت سوئد تماس گرفته‌اند تا بر ضرورت عدم تاثیر پذیری نظام حقوقی سوئد از رویکرد سیاسی تاکید کنند.

معصومی فر در پایان خاطر نشان کرد: ایران مداخله در امور ملی یا اقداماتی را که به حاکمیت، استقلال و منافع ملی خود آسیب می‌رساند را از سوی هیچ کشوری تحمل نخواهد کرد.

انتهای پیام​/

ارسال نظر