تماس با ما درباره ما

پاسخ ایران به اظهارات «بایدن »در نشست جده

سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده پاسخ داد.
پاسخ ایران به اظهارات «بایدن »در نشست جده

به گزارش تهران بهشت، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعاها و اتهامات منتشر شده علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده را، مردود و بی اساس دانست و افزود: این ادعاهای واهی، در  راستای تداوم سیاست فتنه انگیزانه و تنش آفرین واشنگتن در منطقه است.

وی  با اشاره به سابقه آمریکا بعنوان اولین کشور بکارگیرنده بمب هسته ای، مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش انبوه سلاح و ترویج نظامی گری در منطقه  اظهار کرد: آمریکا بار دیگر با توسل به سیاست شکست خورده ایران هراسی، درصدد تنش آفرینی و بحران سازی در منطقه برآمده است.

کنعانی هم‌چنین با اشاره به چندین دهه حمایت کور و نامحدود دولت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: بی شک دولت آمریکا شریک اصلی ادامه اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف، جرم و جنایات روزمره این رژیم علیه فلسطینیان و آپارتاید و نقض سیستماتیک حقوق بشر علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری از فن آوری صلح آمیز هسته ای در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و پایبندی بر استمرار گفتگوها برای رفع تحریم‌ها، گفت: اتهامات دروغین آمریکا در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و چشم پوشی این کشور از چندین دهه فریبکاری رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم غیرعضو در معاهده عدم اشاعه و بزرگترین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در منطقه، نشانه بزرگی از تزویر و نفاق دولت آمریکاست.

کنعانی در پایان با تأکید بر سیاست اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران در استقبال از گفتگو با همسایگان و ابتکارهای درون منطقه ای، خاطرنشان کرد :  انتظار می رود دولت‌های منطقه در پاسخ به دعوت و ابتکارهای جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو و همکاری منطقه ای، گام های سازنده ای به نفع امنیت دسته جمعی، صلح و ثبات و توسعه مشترک بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار