تماس با ما درباره ما

پرونده PMD بسته شود، بازرسی‌های اتهامی آژانس پایان می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پرونده PMD بسته شود،گفت: در این صورت ایران به عنوان عضو عادی آژانس محسوب شده و از بازرسی‌های اتهامی مبرا اعلام شود.
پرونده PMD بسته شود، بازرسی‌های اتهامی آژانس پایان می‌یابد

به گزارش تهران بهشت، فریدون عباسی با تاکید بر لزوم پافشاری وزارت امورخارجه برای اخذ تضمین و مطمئن شدن از یک توافق خوب در مذاکرات هسته ای گفت: از نظر بنده مواردی که در سال ۱۳۹۲ به عنوان دستاورد برجام مطرح می شد و در سال ۱۳۹۴ به امضاء توافق برجام منجر شد، در عمل سودی برای مردم نداشت و فقط موضوعی برای انحراف افکار عمومی بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عدم اجرای ۲۸ شرط برجام از سوی غرب را  عامل بالارفتن قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی خواند و گفت: در ادامه با محدودیت هایی زیادی که برای کشور ایجاد کردند و خروج آمریکا از برجام اجازه ندادند تا جمهوری اسلامی از حقوق واقعی خود بهره‌مند شود.

وی با اشاره به بدعهدی طرف آمریکایی در برجام و خروج از این توافق اظهارداشت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، رییس جمهور سابق این جرات را نداشت که مقابله به مثل کند یا اقدام محکمی در برابر این اقدام طرف آمریکایی انجام دهد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: اما در دولت سیزدهم پیروان نظریه مقاومت، مدیریت دستگاه اجرایی را در دست گرفتند و انسجام بسیار خوبی در مدیریت اجرایی کشور شکل گرفته است و مجلس انقلابی هم از دولت پشتیبانی می‌کند لذا تیم مذاکره کننده باید برای تحقق منافع مردم از جمله حذف تحریم‌ها ایستادگی کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس درباره اینکه آیا حل مسائل پادمانی تضمینی برای رفع تحریم‌ها خواهد بود، یادآور شد: برخی از مسائل ادعایی که طرف مقابل درباره سه سایت هسته‌ای کشور مطرح کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال پیگیری آن می‌باشد، درست نیست. به عبارتی نه تنها باید پرونده PMD بسته شود، بلکه باید  ایران به عنوان عضو عادی آژانس محسوب شده و از بازرسی‌های اتهامی مبرا اعلام شود.

عباسی ادامه داد: پیش از این در سال ۱۳۹۴ آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران را مجرم شناخته بود که سبب صدور قطعنامه ۲۲۳۱ و بیانیه اتحادیه اروپا شد. پرونده اتهام نظامی بودن پرونده هسته‌ای ایران باید بسته شود که هنوز بسته نشده و هر بار طرف غربی پرونده سازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی در این زمینه می‌کند.

رییس اسبق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بیشتر بازرسانی که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران می‌آیند،انگیزه‌های جاسوسی دارند، گفت: آنها در بازدیدهای خود برخی مسائل را گزارش می‌کنند که واقعیت نداشته و فقط پرونده مذاکرات را به سمت ایجاد چالش هدایت می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: علیرغم تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به ادعاهای واهی غرب، اراده طرف غربی بر این است که پرونده هسته‌ای ایران ادامه داشته باشد. به عبارتی تا زمانی که پرونده PMD به صورت کامل بسته نشود، تیم مذاکره کننده باید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی پافشاری کرده و مواد غنی شده را هم نگه داری کند و حتی راکتور آب سنگین اراک را تغییر شکل ندهد.

نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه ایران از پلوتونیم برای مصارف انرژی استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: برنامه‌ای برای تولید سلاح هسته‌ای نداشته و نداریم. ولی باید منعی که در برجام در استفاده از پلوتونیم برای ایران ایجاد شده برداشته شود. چرا که پلوتونیم آینده انرژی دنیا است و نباید از این مزیت بی بهره شویم.

عباسی ادامه داد: اورانیوم را هم باید تا میزان ۹۰ درصد غنی سازی کنیم تا برای مسائل علمی و ساخت سوخت پیشران‌های زیر دریایی‌ها استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز رییس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع رفع PMD اشاره کرده بودند که موضوع کاملا روشن و واضحی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر