تماس با ما درباره ما

فیلم لحظه حمله به سفارت ایران در دانمارک

ساعتی پیش وزارت خارجه ایران از ورود فردی «مسلح به چاقو» به محوطه سفارت کشورمان در دانمارک خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، رسانه‌های دانمارک بعد از این تعرض از استقرار نیروهای پلیس این کشور در محل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ خبر دادند.

در همین خصوص وزیر امور خارجه با انتقاد از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت ایران در کپنهاگ گفت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۵ مهر ماه و در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در گفت‌وگوی تلفنی با خانم «افسانه نادی پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

خانم نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی اظهار داشت: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی‌که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ سفارت کرد.

سفیر کشورمان افزود: متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تاخیر فراوان خود را به سفارت رساند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار داشت: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

 

ارسال نظر