تماس با ما درباره ما

عشایر خواستار اخراج سفیر سعودی شدند!

عشایر شهرک الفاعور در استان بقاع لبنان در پی اهانت سفیر عربستان سعودی و حاضر نشدن وی در مراسم دیدار با این عشایر خواهان برکناری وی شدند.
عشایر خواستار اخراج سفیر سعودی شدند!

به گزارش تهران بهشت؛ ولید البخاری سفیر عربستان در لبنان که در سال های اخیر به طور مکرر با سخنان مداخله جویانه در امور داخلی لبنان مورد اعتراض مردم قرار گرفته ، قبل از رسیدن به محل برگزاری مراسم به طور ناگهانی و به دلیلی نامعلوم قبل از دیدار با عشایر به سرعت از منطقه خارج شد، عشایر این منطقه رفتار سفیر سعودی را توهینی آشکار به خود دانستند.

عشایر منطقه الفاعور با ابراز انزجار از دخالت های سفیر سعودی خواهان برکناری وی از سمت خود شدند.

 ولید البخاری سفیر پر حاشیه سعودی ها همواره سیاست تنش زایی را در بین مردم و گروه های سیاسی لبنانی در پیش گرفته است و در سال های اخیر از طریق برخی احزاب و گروه های وابسته به خود اجازه توافق بین گروه های سیاسی برای برون رفت لبنان از بحران های اقتصادی و اجتماعی را نداده است.

عشایر اهل سنت شهرک الفاعور از حامیان سعد الحریری نخست وزیر اسبق این کشور به شمار می آیند که در سال های اخیر مورد غضب عربستان قرار گرفته و در نهایت با فشار سعودی ها از صحنه سیاسی کناره گیری کرد.

در سال ۲۰۱۷ سعد الحریری پس از سفر به عربستان تحت فشار مقامات سعودی استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام کرد که در همان زمان بحران سیاسی در لبنان ایجاد کرد هر چند الحریری پس از بازگشت به لبنان استعفای خود را پس گرفت. 

خبرگزاری رویترز یک سال پس از استعفای الحریری در گزارشی به نقل از منابع مطلع از  ضرب و شتم و بدر رفتاری با او توسط سعود القحطانی مشاور محمد بن سلمان خبر داده بود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار