تماس با ما درباره ما

تصویب طرح جدید نحوه برگزاری تجمعات به زودی در مجلس

تصویب طرح جدید نحوه برگزاری تجمعات به زودی در مجلس

به گزارش تهران بهشت، محمد دهقان، معاون امور حقوقی ریاست جمهوری در نشست خبری همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که در صبح روز دوشنبه در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت:هفته بسیج را خدمت ملت ایران تبریک عرض می کنیم و یاد همه شهدای بسیج و امام شهیدان را گرامی میداریم.  امام فرمودند که باید بسیج جهان اسلام تشکیل شود، با مجاهدت بسیجیان لشکر های مختلفی از بسیج در سراسر جهان شکل گرفت. همه شهدای بسیجی در دفاع مقدس و شهدای بسیجی مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای امنیت که در این روز های اخیر به درجه رفیع شهادت رسیدند به آنها احترام‌میگذاریم و سر تعظیم در برابر آنها فرود می اوریم‌.

وی افزود: دشمن جنگ ترکیبی پیجیده ای را طراحی کرد و از برخی بستر های داخلی استفاده کرد و این جنگ ترکیبی نشانه هایش این بود که دشمن توانست همه توانش را به صحنه آورد و خوی وحشی گری داعش را برای ترور مردم بی گناه استفاده کند، نشانه آن ترور مردم متدین در حرم شاهچراغ بود، ترور مردم در اصفهان و ایذه و برخی دیگر شهرها .برنامه ریزی دشمن منحصر به این کار نبود، منافقین تمام قد وسط میدان بودند و برخی آحاد مردم و مدافعان امنیت را شهید کردند و به دنبال کشته سازی بودند.

دهقان با بیان اینکه دشمن از تمام ظرفیت های بین المللی و رسانه ای خود استفاده کرد و افراد غافل را با خود همراه کرد و خساراتی را به کشور وارد کرد‌، تصریح کرد: حق برگزاری تجمعات و اعتراضات به رسمیت شناخته شده است و اصل ۲۷ به این شاره دارد و در چهارچوب های اعتراضات مشخص است‌. در هر دوره ای باید قوانین را روز آمد کنیم و با توجه به اقتضائات زمان ممکن است نیاز باشد قانون را اصلاح کنیم. 

معاون امور حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: طرح جدید نحوه برگزاری تجمعات در مجلس به زودی به تصویب خواهد رسید و نقایصی که مربوط به تجمعات و احزاب سیاسی است برطرف میشود، قانون اساسی حق طبیعی مردم را برای اعتراض و تجمع و راهپیمایی به رسانی شناخته است. باید رفتار های سلیقه ای در خصوص اجازه تجمعات و راهپیمایی ها به نظم درآید. همه مقامات ایران این اصل تجمع را به رسمیت شناخته اند از رهبر انقلاب تا رئیس جمهور و سایر مقامات کشور‌ .

وی بیان داشت: این نشست،  مربوط به همایش مسئولیت اجرای قانون اساسی است. به محض تشکیل دولت سیزدهم دست به کار شدیم و برای مردمی سازی اجرای قانون اساسی جلسات متنوع و متعددی برگزار کردیم و دستورالعمل مسئولیت نحوه اجرای قانون اساسی را تدوین کردین و آماده کردیم و برای دفتر رئیس جمهور فرستادند و در ۳/۵/۱۴۰۱این دستورالعمل ابلاغ شد و این اولین بار که دستور المعل جدیدبا این مضمون تدوین شده است .

دهقان خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل مفاد متنوعی پیش‌بینی شده است از جمله اینکه پیش بینی شده است برای دفاع از آزادی های مشروع ملت و حقوق مردم و اجرای همه اصول قانون اساسی سامانه ای طراحی شده است که مردم از سراسر کشور به معاونت حقوقی ریاست جمهور دسترسی داشته باشند و موارد نقض قانون اساسی را اعلام کنند این سامانه با همکاری بخش فناوری ریاست جمهوری پیگیری و راه اندازی شده است و در روز همایش رونمایی رسمی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار