تماس با ما درباره ما

مخفیگاه زلنسکی کشف شد!

رئیس جمهور اوکراین به همراه دستیارانش بعد از آغاز جنگ کشورش با روسیه دو ماه را با مشقت زیاد در مخفیگاهی ویژه سپری کرد.
مخفیگاه زلنسکی کشف شد!

به گزارش تهران بهشت؛ ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهوری اوکراین به همراه دستیارانش بعد از شروع جنگ کشورش با روسیه در حالی که طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود دو هفته در پناهگاه بماند به جایش دو ماه را با مشقت زیاد در پناهگاه سپری کرد. 

نشریه انگلیسی تایمز گزارش کرد، دولت اوکراین هنگامی که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ عملیات نظامی روسیه علیه این کشور آغاز شد فورا به یک سرپناه امن در زیر دفتر ریاست جمهوری اوکراین واقع در خیابان بانکووایا در مرکز کی‌یف نقل مکان کردند. 

بر اساس گزارش این روزنامه، این پناهگاه به حدی پنهانی بوده که کسانی که به همراه رئیس جمهوری اوکراین به زیر زمین رفتند، مجبور شدند یک توافقنامه ویژه عدم افشای اطلاعات درباره آن را امضا کنند.

در این سند آمده است: آن‌ها از افشای هرگونه جزئیات در مورد طراحی، مکان، امکانات رفاهی یا حتی غذایی که به آن‌ها داده شده بود، منع شدند.

روزنامه تایمز نوشت: در حالی که نیرو‌های روسی در حومه شهر کی‌یف مستقر بودند، زلنسکی و وزرا و دستیاران دولتش دوره‌ای از تروما و وحشت را سپری کردند.

نیکولای سولسکی، وزیر سیاستگذاری کشاورزی و غذای اوکراین طبق این گزارش در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی وضعیت در اولین هفته‌های جنگ گفت: "ما دیگر در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. " 

یک مقام دولتی اوکراین نیز به تایمز گفت، ماندن در این پناهگاه سخت است، زیرا "شما خورشید را نمی‌بینید، زمان را نمی‌دانید. "  طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، تیم زلنسکی این درگیری را از طریق تلفن‌های همراه آیفون خود دنبال می‌کردند، آن‌ها همیشه مشغول بودند و این جنگ خواب آن‌ها را آشفته کرده و خواب را از چشمان آن‌ها ربوده بود. 

این روزنامه نوشت، برخی از مقامات اوکراینی "از زندگی در این پناهگاه زیرزمینی خسته شده بودند. " یکی از این مقامات اعتراف کرد، یک بار از این پناهگاه فرار کرده تا در یک رستوران غذا بخورد.  از سوی دیگر، یک منبع دولتی به نشریه تایمز گفت، به دلیل ترس از سقوط کی‌یف به دست نیرو‌های روس، اقامت رهبران اوکراین در این پناهگاه زیرزمینی طولانی شد.

بر اساس گزارش این روزنامه، زلنسکی فقط گهگاه از پناهگاه بیرون می‌آمد تا پیام‌های ویدیویی ضبط کرده با این هدف که "به مردم اطمینان دهد فرار نکرده است. "

  اوایل ماه جاری میلادی نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که سابقا میانجی تماس‌ها بین مسکو و کی‌یف شد، فاش کرد که زلنسکی زمانی شروع به ایراد سخنرانی‌هایش کرد که مطمئن شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد از بین بردن او را ندارد. 

بنت مدعی شد که قول عدم انجام این کار را از پوتین در جریان مذاکرات در پایتخت روسیه به دست آورده و بلافاصله پس از ترک کرملین با زلنسکی تماس برقرار کرد. او گفت که دو ساعت بعد از آن، رهبر اوکراین ویدئویی از دفتر خود در کی‌یف منتشر کرده و توضیح داد که "پنهان نشده" و "از کسی نمی‌ترسد".

 

ارسال نظر