تماس با ما درباره ما

تنش‌ها در باخموت به بالاترین سطح رسید

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه در حال حاضر تنش‌ها در شهر باخموت به بالاترین سطح رسیده است، گفت: عملیات دفاع از این شهر را با دو برابر کردن نیروهای خود با قدرت ادامه می‌دهیم.
تنش‌ها در باخموت به بالاترین سطح رسید

به گزارش تهران بهشت؛ تحلیلگران غربی گمانه زنی کردند که اوکراین احتمالاً در حال خارج کردن برخی از نیروهایش از باخموت است زیرا نیروهای روسی به شهر نزدیک می‌شوند.

مسکو ماه‌هاست که تلاش می‌کند باخموت را به تصرف خود درآورد. هر دو طرف در یک جنگ فرسایشی متحمل خسارات سنگینی می‌شوند.

یک مقام محلی می‌گوید در روزهای اخیر جنگ بدل به درگیری‌های خیابانی شده است اما الکساندر مارچنکو معاون شهردار باخموت یکشنبه مدعی شد که روسیه هنوز کنترل شهر را به دست نیاورده است.

در همین حال یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر درگیر در عملیات روسیه از کمبود مهمات شکایت کرد. او همچنین می‌گوید که نماینده او از حضور در یک مقر نظامی روسیه منع شده است.

تحلیلگران می‌گویند باخموت ارزش استراتژیک کمی دارد اما به نقطه‌ای حیثیتی برای فرماندهان روسی تبدیل شده است که برای رساندن اخبار مثبت به کرملین تلاش می‌کنند. تصرف این شهر، روسیه را اندکی به هدفش برای کنترل کل منطقه دونتسک نزدیک می‌کند.

زلنسکی در بیانیه‌ای گفت که همراه با والری زالوژنی رئیس نیروهای مسلح اوکراین و الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی این کشور، وضعیت باخموت را بررسی کرده است.

در این بیانیه آمده است: آنها در جهت ادامه عملیات دفاعی و تقویت بیشتر مواضع ما در باخموت صحبت کردند.

این اظهارات پس از گزارش روزنامه آلمانی بیلد به نقل از منابع دولتی اوکراین مبنی بر اینکه ژنرال زالوژنی با زلنسکی در مورد عملیات چند هفته پیش اختلاف نظر داشته و توصیه به عقب نشینی از شهر کرده بود، منتشر شد. این روزنامه افزود که اکثر فرماندهان ارتش دیدگاه ژنرال زالوژنی را داشتند.

اندیشکده آمریکایی مطالعات جنگ (ISW) روز یکشنبه خبر داد که نیروهای اوکراینی احتمالاً در حال انجام خروج جنگی محدود و همزمان وارد کردن تلفات زیاد به روس‌ها هستند.

سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین که روز یکشنبه از خط مقدم بازدید کرد، گفت که جنگ در باخموت به بالاترین سطح تنش رسیده است.

وی افزود: دشمن نیروهای واگنر را وارد نبرد کرده است. نیروهای ما شجاعانه از مواضعمان در شمال باخموت دفاع و سعی می‌کنند از محاصره شهر جلوگیری کنند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار