تماس با ما درباره ما

ظرفیت مناسب متروی تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران متروی تهران را دارای ظرفیت مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
ظرفیت مناسب متروی تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش تهران بهشت، در حاشیه اختتامیه اولین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار که امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از نقش متروی تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل نمود. 

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این نکته که برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت باید در اختیار عموم جامعه قرار بگیرد گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بنا داریم تا این مجموعه برنامه‌ها از سالن‌های بسته و کوچک و با مخاطب محدود به مجموعه محلات منتقل شود و در اختیار عموم مردم قرار بگیرد به همین منظور از کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواسته‌ایم تا از تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده نمایند تا این برنامه‌ها به صورت عام عرضه شوند. 

وی افزود: در همین زمینه برخی از نهادها مانند متروی تهران با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که دارند بستر مناسبی برای ترویج این فرهنگ متعالی هستند این برنامه‌ها را برگزار  نموده‌اند که موجب توسعه فرهنگی و اجتماعی فرهنگ ایثار و شهادت شده‌اند و این جای تقدیر و تشکر دارد. 

7de740db-d5db-4e46-80dd-36c741cf2c09

سید محمد نقیب، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز در تشریح اقدامات انجام  شده این شرکت در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: متروی تهران با برنامه‌ریزی‌ و اجرای برنامه‌‌های متنوع و در قالب‌های مختلف در ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت اجرا نموده‌ است. برگزاری گالری‌های عکس و پوستر در گذرگاه‌های فرهنگی، اجرای نمایش‌های میدانی، پخش تیزر و کلیپ با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه فرهنگی روایت عاشقی در تجلیل از شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های اجرایی در شرکت متروی تهران است. نقیب افزود: در نظر داریم در آینده نزدیک و با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط گذرگاه‌های فرهنگی مترو رو به ویترین فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل کنیم تا مسافران شهر زیرزمینی از فضای معنوی آن بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه عکس شامل آثار منتخب اولین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار در دو  ایستگاه متروی امام خمینی(ره) و میدان انقلاب اسلامی به نمایش و در معرض تماشای عموم گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار