تماس با ما درباره ما

بیانیه‌ مترو درباره علت حادثه‌ قطار تهران کرج

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه طی بیانیه‌ای گزارش اولیه علت حادثه قطار تهران کرج را منتشر کرد.
بیانیه‌ مترو درباره علت حادثه‌ قطار تهران کرج

به گزارش تهران بهشت، متن بیانیه شرکا بهره برداری مترو تهران و حومه درباره علت حادثه قطار تهران کرج به شرح زیر است:

در ابتدا لازم است صمیمانه از شهروندان و مسافران عزیز تهرانی و کرجی که به علت حادثه اول دی ماه با مشکل مواجه شدند و صبورانه این پیش‌آمد را تحمل کردند، پوزش بطلبیم و نوید دهیم تمامی همکاران ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه حداکثر تلاش خود را به کار خواهند بست تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنند

پس از بررسی‌های صورت گرفته، علت العلل حادثه متروی تهران-کرج درصبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در سال‌های اخیر منجر شده است‌.

امروزه در مترو‌های پیشرفته‌ دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهم‌ترین بخش‌های مورد توجه محسوب می‌شود که متاسفانه در تهران حدود بیست سال از نوسازی این مراکز حیاتی می‌گذرد‌.

طبق بررسی‌های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی‌ربط در ایستگاه چیتگر برگزار گردید و پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین‌های نظارتی مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو گردیده است. 

متاسفانه طی سال‌های اخیراقدامات کافی برای توانمند‌سازی و ارتقاء و ارزیابی نیروی انسانی متروی تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمت‌رسانی به شهروندان بی دریغ تلاش می‌کنند‌.

 از اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای سلامی شهرتهران، بویژه دکتر زاکانی شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، تلاش خالصانه و همراهی‌شان در این حادثه صمیمانه قدردانی می‌شود.

همچنین از تمامی کارکنان زحمت‌کش و خدوم شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه که با تمام توان برای ارائه خدمات در مترو تلاش می کنند، تشکر می‌‌کنیم.

در پایان از تمامی مسئولان تقاضا می‌شود بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویت برنامه‌‌ای خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر